خبرگزاری کار ایران

در شورای برنامه‌ریزی استان اصفهان تصویب شد:

تدوین برنامه جامع کنترل کیفی هوا و آلودگی‌های زیست محیطی اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۱۳

اجرای برنامه جامع کنترل کیفی هوا و رسیدن به نقطه کاهش آلودگی هوا، مهمترین وظیفه مدیران استان است.

ایلنا: استاندار اصفهان در جلسه شورای برنامه ریزی استان که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، ضمن تصویب نهایی برنامه جامع کنترل کیفی هوای اصفهان اظهار داشت: اولویت اول و دوم و سوم در استان مسائل زیست محیطی؛ هوا، ‌آب و خاک است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ رسول زرگرپور افزود: این برنامه با نظر کار‌شناسان بررسی و تدوین شد و پس از بررسی‌های نهایی در راستای کاهش آلودگی هوا که مسئله‌ای ضروری برای استان می‌باشد، امروز به تصویب نهایی رسید.

وی تصریح کرد: امید است که اصحاب رسانه در راستای فرهنگ سازی جهت اجرای درست این برنامه مدیریت استان را همراهی کنند، چرا که بخشی از این طرح به فرهنگ مردم و رفتارهای درست زیست محیطی بستگی دارد.

زرگرپور خاطر نشان کرد: در استان اصفهان هر سال با ۱۵ درصد افزایش آلودگی هوا مواجه هستیم و این مسئله با وجود طوفان شن و حرکت ریزگرد‌ها، وضعیت نامناسبی را به وجود می‌اورد که تبعات بهداشتی، روانی و هزینه‌های اقتصادی هنگفتی به دنبال دارد.

وی افزود: برنامه جامع کاهش آلودگی هوای استان ظرف ۴۵ روز گذشته تدوین شده و امروز با تصویب در شورای برنامه ریزی استان، ۴۰ شهر و بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

زرگرپور ابراز امیدواری کرد که با اجرای این طرح تا پایان سال ۱۳۹۴، تعداد ۶۶ روز از روزهای ناسالم شهر اصفهان کاهش یابد.

وی از کلیه مسئولان استان و همچنین مسئولان شهر اصفهان خواست تا در راستای حمایت از این طرح حرکت کرده و تمام توان خود را برای اجرای بهینه این برنامه به کار بندند.

استاندار اصفهان در پایان با اشاره به اینکه با اجرای این برنامه وضعیت آلودگی هوای اصفهان به صورت علمی، فنی و کار‌شناسی بهبود پیدا می‌کند، اظهار کرد: مدیریت استان اعتقاد به رسیدگی به وضعیت آلاینده‌های جوی دارد و این طرح را به صورت جدی در استان اجرا می‌کند.

شایان ذکر است: برنامه جامع کنترل کیفی هوای اصفهان در مدت ۴۵ روز با همفکری و همکاری دانشگاه‌های اصفهان - صنعتی و دستگاه‌های اجرایی تدوین و امروز در جلسه شورای برنامه ریزی استان به تصویب رسید، این برنامه دارای ۳۸ اقدام اساسی در ۸ محور است و ۳۰ دستگاه اجرایی و مدیریت شهری در اجرای آن نقش مؤثر دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز