خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان خبر داد:

بهره برداری ازپروژه های صنعتی اصفهان در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب؛ دهه فجرامسال

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۱۰

شرکت شهرک های صنعتی اصفهان در دهه فجر امسال برای تمام صنعتگران خود که بدهی آب، گاز و برق دارند، اقدام به تقسیط بدهی آنها در۳۰ قسط کرده است.

ایلنا: مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان، گفت: در دهه فجر امسال امکانات خاصی برای صنعتگران در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط کمبود آب در استان خشکسالی و مسائل زیست محیطی شرکت شهرک‌ها چند طرح زیست‌محیطی را در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب به بهره‌برداری می‌رساند.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " از اصفهان، " سعادت بهرامی "، تصریح کرد: یکی از این طرح‌ها، احداثتصفیه‌خانه شهرک صنعتی مورچه‌خورت با هزینه‌‌ای بالغ بر ۴.۵ میلیارد تومان است که اهمیت آن از این جهت است که آب تصفیه شده از پساب دوباره می‌تواند مورد مصرف صنعت قرار گیرد و ظرفیت آن ۱۲۰۰ متر مکعب در روز است.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های شرکت شهرک‌ها ی صنعتی دردهه فجر بسیار است، ادامه داد: یکی دیگر از طرح‌ها، تصفیه‌خانه شهرک صنعتی سروش بادران است که با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آماده بهره‌برداری است که روزانه ظرفیت جمع‌آوری و تصفیه ۶۰۰ متر مکعب فاضلاب را دارد.

" بهرامی "، بیان داشت: در مجموع ۱۸ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آماده بهره‌برداری در دهه فجر هستند که امیدواریم با افتتاح آنها کمک خوبی به صنعت استان شود.

وی با بیان اینکه در ایام دهه فجر تسهیلات ویژه‌ای برای صنعتگران در نظر گرفته شده است، یادآور شد: صنعتگرانی که بدهی از قدرالسهم آب و گاز، فاضلاب و… دارند می‌توانند به شرکت مراجعه کرده و از اقساط استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان اضافه کرد: به مناسبت دهه مبارک فجر صنعتگرانی که در نواحی انتقالی دهات هستند و موفق به عقد قرارداد با شرکت شهرک‌ها نشده‌اند می‌توانند با مراجعه به شرکت تا ۸۰ درصد تخفیف حق بهره‌برداری از زمین برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه شهرک فناوری نیز درحال ساخته شدن در قلب شهرک بزرگ می‌باشد که امیدواریم بتوانیم بخشی از آن را در هفته دولت افتتاح کنیم اظهارداشت: در مورد شهرک طلا نیز باید این نکته را خاطر نشان کنم که این شهرک درمجاورت شهرک صنعتی جی قرار دارد و با همکاری شرکت‌ شهرک‌ها بنیاد مستضعفان و اتحادیه طلافروشان در حال ساخته شدن است که امیدواریم هر چه زودتر آماده شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه خرید و فروش زمین درشهرک‌های صنعتی بدون اجازه شرکت‌ شهرک‌ها باطل است اظهار داشت: هرگونه واگذاری زمین‌هایی تحت نظارت شرکت شهرک‌ها باید با هماهنگی این شرکت باشد، در غیر اینصورت معامله زمین باطل بوده و فاقد اعتبار است.

وی با اشاره به اینکه طبق بخشنامه جدید مقرر شده نخستین قسط پرداخت واگذاری زمین های شهرک های صنعتی که تعهدات آن گرفته شده یک سال بعد از عقد قرارداد پرداخت شود، گفت: صنعتگران انتقالی نواحی جهاد کشاورزی که طی یک سال گذشته موفق به عقد قرارداد با شرکت شهرک ها نشده اند با داشتن اسناد و مراجعه به شرکت می توانند تا ۸۰ درصد از تخفیف حق بهره برداری از زمین استفاده کنند.

وی تاکید کرد: در صورت مراجعه بدهکاران شهرک های صنعتی، آنان می توانند از دهها مشوق و تخفیف بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان همچنین با اشاره به اینکه استان اصفهان بعد از جدایی البرز از تهران قطب صنعتی کشور شناخته شده است، اظهار داشت: این استان با داشتن ۷۷ شهرک و ناحیه صنعتی در ۱۲ هکتار مساحت، حدود ۹ درصد کل شهرک های صنعتی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه ۹۳ درصد صنایع استان در شهرک های صنعتی مستقر هستند، افزود: ۸۵۰۰ واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی با اخذ مجوز در این شهرک ها مستقر هستند.

" بهرامی " با تاکید بر اینکه شرکت شهرک های صنعتی اصفهان در بین ۳۰ استان کشور از لحاظ عملکرد رتبه نخست را به خود اختصاص داده است، افزود: طی ۹ ماه امسال این شرکت از نظر ایجاد منابع حاصل از فروش زمین و میزان شهرک سازی در کل کشور رتبه نخست را کسب کرد.

وی اضافه کرد: در خصوص جذب منابع، حدود ۹ درصد حجم منابع شهرک های صنعتی کل کشور به استان اصفهان اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه هزینه شهرک سازی استان اصفهان نسبت به کل کشور ۱۵ درصد است، تاکید کرد: نسبت هزینه شهرک سازی به منابع در اصفهان نزدیک ۸۰ درصد است در حالی که متوسط این عدد در کشور ۴۷ درصد است.

وی تصریح کرد: با افزایش نرخ تورم منابع جذب شده برای ساخت شهرک هر چه سرعت گیرد در کاهش قیمت تمام شده و جذب سرمایه گذاران تاثیرگذار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز