خبرگزاری کار ایران

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تاکید کرد:

جریمه‌های سنگین مالیاتی و بیمه، صنایع را دچار مشکل کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۲۷

کارشناسان بخش خصوصی و تشکل‌هایی مانند اتاق بازرگانی و خانه صنعت، معدن و تجارت باید مسایل را به مسوولان انتقال دهند.

ایلنا: رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در نشست کمیسیون پشتیبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با اشاره به وجود ۱۶ نماینده از اتاق بازرگانی در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی افزود: متاسفانه صنعتگران ما گاهی برای مبالغ بسیار ناچیز بدهی به اداره مالیاتی، ممنوع الخروج می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سیدعبدالوهاب سهل آبادی، با اشاره به چالش‌هایی مانند تورم و ناهماهنگی دولت با بخش خصوصی در بعضی موارد، گفت: کار‌شناسان بخش خصوصی و تشکل‌هایی مانند اتاق بازرگانی و خانه صنعت، معدن و تجارت باید مسایل را به مسوولان انتقال دهند.

رییس کمیسیون پشتیبانی اتاق بازرگانی اصفهان افزود: در سال گذشته برای پیگیری مسایل روز صنعتگران، ۱۹ مصوبه در کمیسیون داشتیم که ۱۷ تا از آن‌ها اجرایی شده است و ۲ تای دیگر در حال پیگیری است.

سهل آبادی، با بیان اینکه دنیا می‌داند جنگ با ایران منتفی است، اظهار کرد: صاحبان صنعت این روز‌ها در حال انجام جهاد و حماسه اقتصادی هستند؛ امروز شرایط کشور به گونه‌ای است که بخش خصوصی باید وارد کار شود.

مشاورمالیاتی اتاق بازرگانی نیزدر این جلسه درباره مشکلات مالیاتی تولیدکنندگان گفت: امروز بزرگ‌ترین مشکل مالیاتی تولیدکنندگان مربوط به مالیات بر ارزش افزوده است به این صورت که اداره مالیاتی استان اصفهان لیستی از شرکت‌ها را به عنوان لیست سیاه در سایت خود منتشر کرده است و هر تولیدکننده‌ای که با این شرکت‌ها معامله داشته باشد رد دفتر می‌شود.

رضا فروزنده فر افزود: متاسفانه امروز دفاتری به خاطر این مسئله رد می‌شود که معاملات ثبت شده در آن مربوط به قبل از ارایه این لیست توسط اداره مالیاتی است.

در ادامه مشاور حقوقی اتاق بازرگانی به تشکیل کمیته سرمایه گذاری با همکاری اتاق و دادگستری برای بررسی موانع سرمایه گذاری در اصفهان، اشاره کرد و افزود: حضور شرکت‌های دولتی یا وابسته به دولت در بسیاری از جا‌ها مانند پیمانکاری‌ها امکان رقابت را از بخش خصوصی می‌گیرد.

کامران پورجوهری ادامه داد: متاسفانه اصل ۴۴ درست اجرایی نشده است و بسیاری از واگذاری‌ها به شکل امروزی خصوصی سازی نیست.

وی پیشنهاد داد: نهادی با عنوان نهاد بازسازی باید شکل بگیرد تا پیش از اینکه نهاد ورشکستگی، مرگ یک شرکت را اعلام کند، با اقداماتی مانند ادغام با شرکت‌های بزرگ‌تر یا پیگیری وام، آن را نجات دهیم.

در ادامه، دیگر مشاور مالیاتی اتاق بازرگانی اصفهانبا بیان اینکه در استان‌های دیگر مشکل با اداره مالیاتی به اندازه استان اصفهان نیست، گفت: بخشنامه لیست سیاه و رد دفا‌تر در شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی مطرح خواهد شد.

محمدرضا حبیبیعنوان کرد: سقف بخشودگی جرایم و استمهالاتی که در قوانین مالیاتی برای تولیدکنندگان در نظر گرفته شده است در استان ما رعایت نمی‌شود.

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق اصفهانهم با ارایه گزارشی درباره وضعیت کم آبی در اصفهان گفت: مهاجرت از خوزستان در زمان جنگ و نیز چهارمحال و بختیاری جمعیت اصفهان و مصرف عمومی آب را افزایش داده است در حالی که میزان انتقال آب به اصفهان زیاد نشده است.

مصطفی حجه فروش بیان کرد: ۵۰۰میلیون اصله درخت در اصفهان خشک شده است و ده‌ها هزار هکتار زمین زراعتی بی‌بهره مانده است.

وی با بیان اینکه حجم آب زیرزمینی استان پایین رفته است، اظهار کرد: مرکزیت استان و وضعیت آب و هوا و ظرفیت‌های موجود در اصفهان باعثشد در دهه ۴۰ و ۵۰ سرمایه گذاری زیادی در بخش صنعت صورت بگیرد اما متاسفانه به دلیل نبود امکانات امروز این سرمایه دارد از میان می‌رود.

رضا چینی، یک عضو کمیسیون پشتیبانی اتاق بازدید از کارخانه‌ها با حضور نماینده وزارت اطلاعات و نمایندگان قضایی را راهکاری برای حل مشکلات مالیاتی واحد‌ها و جلوگیری از رد دفا‌تر آن‌ها عنوان کرد.

در پایان جلسه تعدادی از فعالان صنعتی به بیان مشکلات خود پرداختند که رییس کمیسیون به آن‌ها وعده پیگیری مشکلات را داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز