خبرگزاری کار ایران

ارشد نظامی آجا دراستان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد تاکید کرد:

استکبار بداند ارتش ایران جان خود را سپر دفاع از ملت خواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۷۵

امروز توان تسلیحات نظامی ایران به جایی رسیده است که حرف برای گفتن دارد به گونه ای که اگردشمنان در مقابل ایران دست به عصا هستند به خوبی از وضعیت و موقعیت ایران خبر دارند و می‌دانند اگر حرکتی را انجام دهند به شدت با آنها برخورد خواهیم کرد و تنبیه خواهند شد.

ایلنا: ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد به مناسبت فرا رسیدن ایام ا… دهه فجر و به منظور تبیین برنامه‌های ارتش در دهه باشکوه انقلاب در جمع خبرنگاران گفت: ارتش ما یک ارتش نجیب و مردمی است و از همان لحظه ابتدایی ورود امام در ۱۲ بهمن ۵۷ به ایران نیروهای ارتشی اقدامات بسیاری را از تأمین امنیت تا نشاندن هواپیمای حضرت امام و یا حتی خواندن سرود در برابرامام امت به نشانه احترام انجام دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، امیر سرتیپ دوم رضا جهادی ارسی، با اشاره به اینکه به گمان برخی ارتش ایران در سال ۱۳۵۷ به انقلاب پیوست در حالی که اسناد و مدارک موجود گویای آن است که ارتش از سال ۱۳۴۲ بدنه ارتش به انقلاب پیوست افزود: در‌‌ همان زمان بود که ترور فرماندهان گارد شاهنشاهی توسط افسران انقلابی انجام شد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۴۲ امام خمینی(ره) درپیام تاریخی خود ارتش، روحانیان و مردم را خطاب قراردادند اظهار داشت: این اسناد نشان دهنده آن است که ازآن زمان به بعد دربسیاری از پیام‌های حضرت امام ارتش خطاب می‌شد واین نشان از پیوستن ارتش به انقلابیون بوده است.

وی با اشاره به اینکه در قبل از انقلاب افسران آمریکایی کشورو ارتش ما را اداره می‌کردند گفت: در ان زمان نزدیک به ۶۰ هزارمستشارآمریکایی در داخل کشورمان حضور داشت، که ازطرح مسائل تاکتیکی و تکنیکی، طراحی برخی از شهر‌ها و غیره به عهده آن‌ها بود به گونه‌ای که این تفکر را برمردم القاء کرده بودند، که بدون آن‌ها اداره مملکت برای ما مقدور نیست.

امیرجهادی، با تاکید بر اینکه اکنون بعد از گذشت ۳۵ سال با وجود همه سختی‌هایی که داشتیم از جمله جنگ هشت ساله دفاع مقدس، کشور ما همچنان پر قدرت ایستاده است، افزود: امروز پرچم استکبار جهانی در کشورهای ضعیف دنیا به آتش کشیده می‌شود و این ظلم ستیزی توسط کشور ایران به دنیا القا شد و آیا این افتخار برای ایران اسلامی نیست.

وی با تاکید به اینکه وقت آن فرا رسیده است که برای رشادت‌های ارتش نجیب ایران و بیان حقایق آن کتاب نوشته شود و در این زمینه کوتاهی جایز نیست ادامه داد: اگراینچنین نشود به ۴۹ هزار و ۸۵۰ شهید ارتشی مدیون هستیم، زیرا ارتشی‌ها در کنار مردم قرار گرفتند، به مردم مشق نظامی دادند و جنگیدند تا انقلاب پیروز شد.

ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد، با بیان اینکه دراین برهه از زمان نیزشما خبرنگاران با فکر، قلم و قدم خود در برابر ۱۴۰ کشور دنیا ایستادگی می‌کنیداظهار داشت: همه باید بدانند در همه حال این ارتش سرمایه ملی بوده است ومهم‌ترین مسئله‌ای که ارتش جمهوری اسلامی ایران را با دوران‌های قبل متمایز می‌کند روحیه معنوی موجود در آن است.

وی با اشاره به اینکه قدرت نظامی ما فرا تصور است و امروزبا تکیه بر صنایع نظامی، دانشمندان و نخبگان نظامی به قدرت عظیمی دست یافته‌ایم تصریح کرد: هم اکنون ارتش جمهوری اسلامی در راستای منویات فرماندهی معظم کل قوا نسبت به حرکت رو به جلو در توسعه علمی پیشگام بوده و تمام تجهیزات ما چه در نیروی هوایی و چه در هوانیروز ضمن بهینه شدن و به روز شدن در اوج آمادگی دفاعی قرار دارد.

امیر جهادی تاکید کرد: یگان‌های توپخانه و قرارگاه پدافند هوایی ارتش مستقر در منطقه در بالا‌ترین وضعیت آمادگی رزمی قرار دارند و آماده اجرای مأموریت‌های محوله از سوی سلسله‌ مراتب فرماندهی هستند. البته امیدواریم که هیچگاه وارد این حالت نشویم چون ما صلح را دوست داریم‌‌ همان گونه که اسلام صلح‌طلب است، اما اگر به این کشور در هر زمانی دشمنی به صورت علنی اقدام فیزیکی را انجام دهد این کشور پاسخ کوبنده‌ای به آن خواهد داد.

وی، تحریم‌ها ی دشمنان برعلیه ایران را طرحی برای جلوگیری از پیشرفت‌های معجزه آسای ایران دانست و گفت: استکبار بداند ارتش ایران جان خود را سپردفاع از ملت خواهد کرد، این تحریم‌ها تجربه اول ما نبود‌ ما در طول دفاع مقدس در تحریم قرار داشتیم همانگونه که از نظر مواضع دفاعی توانستیم خودکفا باشیم، ‌ در شرایط کنونی هم ما تحریم‌ها را ناکام خواهیم گذاشت.

وی ادامه داد: دانشمندان نظامی ما درحال حاضر مشغول تولید، خلاقیت و ابتکار در عرصه‌های دفاعی و نظامی هستند؛ تمام تجهیزات ما بهینه شده است و از هر نظر آمادگی دفاع از کیان مقدس جمهوری اسلامی را داریم.

امیر جهادی یادآور شد: نظام ایران یک نظام الهی است که به سوی تعامل و نور حرکت می‌کند و من معتقدم نور انقلاب اسلامی ایران با قدرت معنوی خود تمام دنیا را فرا خواهد گرفت، البته اعتقادات مذهبی و تعالیم دینی سرلوحه کارهای ارتش قرار دارد که این مسئله نشان دهنده آن است، ارتش ایران در دنیا بی‌نظیر و بی‌بدیل است.

ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه امروز دشمنان ما با دست خودشان مایه افتخار و سربلندی ایران را ایجاد کرده‌اند اظهارداشت: دشمنان کشور ما هر چه برای نظام ما چاه حفر می‌کنند، خودشان در ورطه سقوط در آن قرار می‌گیرند؛ البته باید بگویم که مشکل نیز داریم اما مشکلات را نیز برایمان به وجود آورده‌اند که البته آن‌ها را نیز رفع خواهیم کرد.

امیر جهادی در مورد سخنان استکبارازطرح گزینه نظامی علیه ایران افزود: ما سربازان؛ تابع رهبر معظم انقلاب هستیم و تمام و کمال از ایشان تبعیت می‌کنیم، همانطور که قرآن می‌فرماید در برابر کفار و منافقان مستحکم، استوار و به هم چسبیده باشید و این حالت در ارتش جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و اگر کوچک‌ترین حرکتی از دشمن ما در منطقه و فرامنطقه‌ای ایجاد شود مستحکم با آن‌ها برخورد می‌کنیم.

وی با اظهار اینکه قرار گرفتن پنج کشور در یک طرف میز مذاکره و کشور ایران در یک طرف دیگر میز مذاکره را چیزی جز اقتدار و افتخار برای ایران نیست گفت: امروز شعار نفرت از استکبار جهانی به تبعیت از انقلاب اسلامی به جایی در دنیا رسیده که در همه کشورهای دنیا مردم بیزاری از استکبار را فریاد می‌زنند و آیا این برای ایران اسلامی افتخار محسوب می‌شود.

این مسئول نظامی دراصفهان، با بیان اینکه ۳۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و ما همچنان پیروز و مقتدر هستیم، تاکید کرد: قرار گرفتن پنج کشور در یک طرف میز مذاکره و کشور ایران در یک طرف دیگر میز مذاکره چیزی جز اقتدار و افتخار برای ایران نیست.

ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزدباا اشاره به اینکه نقش روحانیت و حضرت امام خمینی(ره)، ارتش و مردم در پیروزی انقلاب اسلامی نقش تأثیرگذاری بود گفت: امروز افتخار می‌کنیم در کشوری زندگی می‌کنیم که نظامی‌گری اصول آن نیست و در نظامی‌گری خدمت و روحیات معنوی و الهی وجود دارد، افتخار می‌کنیم در ارتشی خدمت می‌کنیم که فرمانده آن مرجع تقلید ما است و اصول، قرآن و اعتقادات مذهبی در سرلوحه آن قرار دارد.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه سربازی و به ویژه در ارتش به عنوان دانشگاه است، ادامه داد: این را باید به جوان‌ها گفت که هر کس سربازی نرود در آینده لگدش را از جامعه خواهد خورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز