خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان:

توسعه گردشگری اسلامی یکی از جدیدترین روش‌های توسعه گردشگری است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۶۱

گردشگری جدیدترین و فراگیرترین صنعت روز دنیاست و توسعه گردشگری اسلامی یکی از راه‌های توسعه گردشگری به حساب می‌آید.

ایلنا: مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در نشست تخصصی گردشگری اسلامی و ارتباطات بین فرهنگی گفت: با توجه به رقابت‌های علمی، اقتصادی و فرهنگی، در علم گردشگری نیز همانند سایر علوم، هر روز شاهد بروز تفکرات جدیدی هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ محسن مصلحی با اشاره به اینکه بی‌شک توسعه گردشگری اسلامی یکی از جدید‌ترین روش‌های توسعه گردشگری است افزود: هفت کشور اسلامی با جمعیتی بیش از یک میلیارد نفر آماده سفرهای اسلامی می‌باشند و با چنین دیدگاهی می‌توان به اهمیت لزوم توسعه گردشگری در این زمینه در دو حوزه اقتصاد و فرهنگ پی برد.
معاون سرمایه گذاری اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از استقرار دبیر خانه گردشگری اسلامی در شهر اصفهان خبر داد اظهار داشت: تلاش می‌کنیم با نهادینه کردن تفکر گردشگری همایش‌هایی از این دست را در اصفهان برپا کنیم.

استاد دانشگاه امام صادق(ع) نیز به بررسی ابعاد مختلف توسعه از طریق صنعت گردشگری و چگونگی توسعه گردشگری اسلامی اشاره کرد و افزود: گردشگری یکی از مهم‌ترین ابزارهای ارتباطات فرهنگی در جهان امروز است، لذا باید برای چگونگی این ارتباط برنامه ریزی کرد.

محمد هادی همایون با اشاره به بررسی سوابق اقتصادی ۴۰ کشور گردشگرپذیر دنیا افزود: در این کشور‌ها میزان هزینه برای توسعه زیر ساخت‌ها با میزان درآمدهای حاصل از گردشگری برابر است.

وی خاطر نشان کرد: این موضوع نشان دهنده اهمیت مباحثفرهنگی گردشگری نسبت به عواید اقتصادی آن برای کشورهای گردشگر پذیر دنیاست.

همایون با تاکید براینکه باید برای گردشگری اسلامی سرمایه گذاری صورت گیرد افزود: یکی از راه‌های نشان دادن وجه صحیح اسلام در دنیا گردشگری اسلامی است.

لازم به ذکر است، تاکنون ۳ همایش از سلسله همایش‌های توسعه گردشگری با عنوان گردشگری خلاق، اصفهان و گردشگری کشاورزی و گردشگری اسلامی در اصفهان برگزار شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز