خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان در نشست ستاد احیا امر به معرف و نهی از منکر اصفهان:

باید امربه معروف در جامعه حفظ شود تا طراوت دین ارتقا یابد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۸۷

برای پایداری اسلام در جامعه و ماندگاری مردم در صحنه، باید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه حفظ شود تا طراوت دین و مذهب در اجتماع حفظ و ارتقا یابد.

ایلنا: شهردار اصفهان در جلسهٔ مشترک مدیران ارشد شهرداری اصفهان با امام جمعهٔ اصفهان و اعضا ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان گفت: اصل نظام جمهوری اسلامی و کلید انقلاب در همین ایام خورد و بعد از دهه فجر متولد شد، بر مبنای اسلام، رهبریت و مردم بود.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ سید مرتضی سقائیان‌نژاد افزود: اگر بخواهیم مردم همچنان در صحنه بمانند و اسلام پایدار باشد و رهبری نیز با تمام توان بتوانند به مدیریت خود ادامه دهند باید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه حفظ شود تا طراوت دین و مذهب در اجتماع حفظ و ارتقا یابد.
سقائیان‌نژاد با اشاره به توجه همه جانبه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در شهرداری اصفهان اظهار داشت: بسیاری از فعالیت‌های شهرداری در قالب امر به معروف و نهی از منکر مست‌تر است. به عنوان مثال می‌توان به مساله رفع سد معبر اشاره کرد که ما در این موضوع قوه قهریه نداریم اما با توجه به پایمال شدن حق مردم سعی می‌کنیم با نصیحت و کنترل و بازرسی این موارد را برطرف کنیم.
شهردار اصفهان تصریح کرد: البته معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان در همه ابعاد این وظایف را مدنظر دارد چراکه بر اساس آیات قرآن باید گروهی در جامعه باشند تا مردم را به امور خیر در جامعه توصیه و رهنمود نمایند و البته این موضوع امر به معروف و نهی از منکر را فقط با تحقق وحدت در جامعه می‌توان با طراوت به جلو برد.
سقائیان‌نژاد در ادامه گفت: نکته اساسی امر به معروف و نهی از منکر این است که امر به معروف مقدم بر نهی از منکر است و ابتدا باید در زمینه امر به خوبی‌ها و معروف‌ها گام برداشته شود.
شهردار اصفهان ضمن اشاره به گزارش فعالیت‌های شهرداری اصفهان در این زمینه اظهار داشت: در جنبه‌های مختلف این موضوع کارهایی در حال پیگیری است و با جلسات مختلف و مشترک شورای‌های احیا امر به معروف در شهرداری‌های مناطق و سازمان‌های تابعه شهرداری تجارب مختلف در این زمینه مطرح و در برنامه‌ها و موضوعاتی نظیر ترویج نماز و فرهنگ عفاف و حجاب پیگیری می‌شود تا زمینه برای امر به معروف و نهی از منکر در شهر فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز