خبرگزاری کار ایران

در ستاد مقابله با خشکسالی در آبفای استان اصفهان مطرح شد:

بارندگی ها خوبست، ذخایر آبی نه! ماه های کم آبی در انتظار اصفهان است!

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۹۵

با وجود بارندگی های خوب در فصل زمستان، محدودیت منابع آبی استان جبران نشده و مهمترین دغدغه آبفای اصفهان تامین آب شرب مردم درماه های آخر سال جاری و تابستان سال آینده است.

ایلنا: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در جلسه ستاد مقابله با خشکسالی استان اصفهان ازدل نگرانی هایش راجع به کمبود آب شرب در ماه های پایانی سال و تابستان سال آینده سخن به میان آورد.

وی گفت: این ستاد باید اقداماتی همچون حفر و تجهیز ۷۶ حلقه چاه و اتصال آن به شبکه توزیع شهری، استفاده از تجهیزات کنترلی جهت مدیریت فشار شبکه توزیع آب شهری، پی گیری افزایش ظرفیت انتقال آب تونل تصفیه اشترجان به تصفیه خانه آب باباشیخعلی، شناسایی مشترکین پرمصرف و ارسال هشدار جهت کاهش مصرف، تولید فیلم های مستند و تیزرهای متناسب با صرفه جویی در مصرف آب و پخش آن از طریق صداوسیما رابا جدیت پی گیر شود.

به گزارش خبرگزاری " ایلنا " از اصفهان؛ " هاشم امینی " اظهار داشت: تأمین آب شرب مردم در ماههای پایانی سال و نیز فصل تابستان سال آینده یکی از مهمترین دغدغه های آبفای استان اصفهان است که مطمئناً با تشکیل این ستاد، راهکارهای چگونگی تأمین آب شرب مشترکین در تمام مقاطع سال مورد بررسی قرار می گیرد.

رئیس ستاد مقابله با خشکسالی گفت: درست است به لطف خداوند بارش های تقریباً مناسبی در زمستان امسال صورت گرفت اما کاهش محدودیت منابع آبی را جبران نمی کند زیرا استمرار خشکسالی در سالهای اخیر افت شدید منابع آبی را رقم زده است.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در این نشست گفت: میزان نیاز مشترکین در ماه های گرم سال حدود ۱۴ تا ۱۵ مترمکعب آب بر ثانیه می باشد که بر حسب شدت درجه حرارت مسلماً این رقم افزایش می یابد از سویی با توجه به خشکی بستر زاینده رود آبدهی چاه های فلمن که به طور متوسط ۳ تا ۴ هزار لیتر بر ثانیه بوده بسیار کاهش یافته است.

وی ادامه داد: جبران این میزان کسری به راحتی امکان پذیر نمی باشد این درحالیست که حداکثر ۵/۱۰ مترمکعب خروجی آب از تصفیه خانه باباشیخعلی می باشد که تأمین کنده آب شرب جمعیتی بالغ بر ۴ میلیون نفری می باشد.

دبیر ستاد مقابله با خشکسالی گفت: تأمین آب شرب مشترکین تنها منوط بر حجم ذخیره آب در پشت سد زاینده رود نمی باشد چرا که علاوه بر تصفیه خانه باباشیخعلی چاه های فلمن دومین منبع اساسی در تأمین آب شرب مشترکین هستند و با خشکاندن و کاهش آبدهی این چاه ها آبفای استان در تأمین آب شرب با چالش هایی مواجه خواهند شد چرا که بین تأمین و تقاضای آب تعادلی وجود ندارد بدین ترتیب مصرف بهینه آب یکی از مؤلفه های اساسی در تأمین و توزیع عادلانه آب در تمام فصول می باشد که ستاد مقابله با خشکسالی با برنامه های مدون این مهم را پی گیری می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز