خبرگزاری کار ایران

مدیریک موسسه کارآفرینی در اصفهان:

اجرای الگوی اقتصاد مقاومتی از اولویت برنامه‌های سپاه و بسیج است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۸۹۰

تلاش می کنیم با راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی، مشاغل خانگی و خوداشتغالی، برای اعضای بسیج اشتغال ایجاد کنیم.

ایلنا: مدیر موسسه کارآفرینی، توانمندسازی و اشتغال‌زایی نگار نصر اصفهان، زیرمجموعه بنیاد تعاون سازمان بسیج گفت: این موسسه فعالیت‌های متعددی را در بحثاشتغال و پرداختن به اقتصاد مقاومتی انجام داده است.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " از اصفهان، " عباس حیدری " با بیان اینکه سازمان بسیج به عنوان یک سازمان گسترده مردم نهاد، ارزشمندترین سرمایه‌های اجتماعی را در خود جای داده است، ادامه داد: ما برای اشتغال‌زایی بسیجیان افق روشنی را در نظر گرفته ایم و در صدد هستیم که با ایجاد تعامل با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها و نهادها، زمینه اشتغال اعضای بسیج را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروزه بیکاری یکی از معضلات کشوراست و دغدغه‌ی فرماندهان سپاه، توانمندسازی اعضای بسیج از طریق اشتغال‌زایی به خصوص اشتغال مولد برای اعضای بسیج است، اظهارداشت: موسسه نگار نصر مصمم است که با همکاری سایر نهادها و دستگاه‌ها برای نیل به اهداف خود در جهت سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، مشاوره، کنترل و جمع‌آوری سرمایه‌های انسانی بسیج اقدام کند.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد از بودجه اداره کار به بسیج اختصاص یافته است، گفت: تاکنون یک هزار و ۳۳۳ نفر در مشاغل خانگی از طریق پرداخت تسهیلات در اصفهان مشغول به کار شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲۸ میلیارد تومان از وام‌هایی را که در اختیارمان بوده است به اقتصاد مقاومتی اختصاص دادیم، افزود: تاکنون ۴ هزار و ۷۰ عرصه اشتغال را در استان شناسایی کردیم که ۲ هزار و ۴۰۷ عرصه تا به حال شناسنامه‌دار شده است.

" حیدری " با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲۸ میلیارد تومان از وام‌های بسیج به اقتصاد مقاومتی اختصاص یافت، گفت: در سال‌های ۹۱ و ۹۲،۲۵ هزار نفر آموزش چهره‌به چهره برای بسیجیان، ۴۰ هزار نفر آموزش مهارتی، یک هزار نفر آموزش کارآفرینی و ۵ هزار و ۹۴۲ نفرآموزش اقتصاد مقاومتی در۱۰عنوان آموزشی در استان اصفهان اجرا شد.

وی با بیان اینکه فنی و حرفه‌ای هر ساله، ۷۰ درصد از سهمیه آموزشی خود را به نیروهای بسیجی اختصاص می‌دهد، افزود: مقام معظم رهبری، سال‌های متمادی است که اقتصاد مقاومتی را روشی مهم در تغییر مسیر حرکت اقتصادی کشور عنوان می‌کنند و این موضوع در اولویت برنامه‌های سپاه و بسیج قرار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز