خبرگزاری کار ایران

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تاکید کرد:

۷۰ درصد واحدهای صنعتی اصفهان مشکل نقدینگی دارند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۸۱

با بررسی های انجام شده در صنایع استان اصفهان مشخص شده است که ۷۰ درصد این واحدهای صنعتی مشکل نقدینگی دارند.

ایلنا: رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در جمع خبرنگاران بااشاره به پائین آمدن ارزش پولی ایران گفت: بانک‌ها به جای حمایت از شرکت‌های خصوصی دنبال درآمد هستند و تولیدکنندگان در بسیاری از مواقع از سر ناچاری زیر بار وام‌های کلان با ۲۷ تا ۲۸ درصدی می‌روند و این از مشکلات مالی سرمایه‌داران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ عبدالوهاب سهل‌آبادی گفت: یکی از مشکلات عمده خانه صنعت، معدن و تجارت مسائل بانکی و مالی است، یک واحد صنعتی به منظور چرخش مالی لازم است که یکسری فاکتورهای صوری، بهره‌های بیهوده به بانک، مالیات و دارایی بدهد تا بتواند مشکلات مالی خود را برطرف کند.

وی با اشاره به اینکه جمع آوری اطلاعات مذکور توسط اعضای خانه صنعت و معدن و با مطالعه دقیق و حضور در شهرستان‌ها انجام می‌شود، افزود: طبق برآورد و پیش بینی‌های اولیه نتایج این بررسی، مشکل بیش از ۷۰ درصد واحدهای استان، کمبود نقدینگی است.

نایب رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اصفهان تاکید کرد: مشکل نقدینگی و کمبود سرمایه در گردش در دو سال اخیر دامن بسیاری از واحدهای صنعتی استان را گرفته و برخی را به پرتگاه ورشکستگی کشانده است که عمده عامل این پدیده، کاهش ارزش پول ملی به یک سوم گذشته است.

وی اضافه کرد: جامعه صنعتی و معدنی تنها جایگاهی است که می‌تواند میلیون‌ها نفر بیکار در سطح جامعه ایرانی را وارد بازار کار کند و خانه صنعت و معدن تنها تشکلی است که در اختیار این‌جامعه برای بیان مسائل و چالش‌هایشان قرار دارد.

سهل آبادی ادامه داد: نیمی از مشکلات پدیدار شده برای واحد‌ها در نتیجه عدم همکاری و درک متقابل از سوی سیستم بانکی است و بانک‌ها در قرارداد ناعادلانه‌ای با فعالین صنعت می‌توانند در برابر بدهی‌های این افراد، واحد آن‌ها را برای فروش بگذارند.

وی افزود: در سال گذشته کشور پروسه وارونه‌ای را برای تولید طی رد و در برابر صادرات ۳۰ میلیون تن سنگ اهن از کشور، ۱۰ میلیون تن فولاد وارد کشور شد.

عضو هیات رییسه خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهانخانه صنعت و معدن اصفهان جز پیشرو‌ترین تشکل‌های این صنف در کشور است که تاکنون ۲۳ انجمن همگن تخصصی برحسب نوع صنعت و حرفه را ایجاد کرده و در ۲۲ شهرستان استان شعبه دارد.

محمدامین توکل اظهار داشت: عمده بدهکاران بزرگ بانکی از بخش صنعت هستند و ۸۰ درصد اشتغال کشور را صنایع کوچک و متوسط ایجاد می‌کنند که ۳۰ درصد دارایی‌های کشور در اختیار آنهاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز