خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد:

صنایع دستی عاملی برای ایجاد اشتغال جوانان

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۹۷

توجه به صنایع دستی فرصت‌های شغلی زیادی را ایجاد خواهد کرد و بخش عمده‌ای از مشکل اشتغال در بین جوانان حل می‌شود.

ایلنا: توجه به صنایع دستی فرصت‌های شغلی زیادی را ایجاد خواهد کرد و بخش عمده‌ای از مشکل اشتغال در بین جوانان حل می‌شود.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به اینکه صنایع دستی یکی از مظاهر شاخص در اصفهان است این کلانشهر را نیمی از جهان می‌خوانند، لذا بهبود وضعیت صنایع دستی اصفهان یک ضرورت است.
ابوالفضل قربانی اظهار داشت: در سال‌های گذشته از ناحیه مسئولان قول و قرارهایی برای بهبود وضعیت صنایع دستی همچون انتقال معاونت سازمان فرهنگی، ورزشی و گردشگری عنوان شد ولی بعد از مدتی ملغی شد و هزینه‌های زیادی را نیز به شهر تحمیل کرد.
وی افزود: در زمان استاندار اسبق نیز عنوان شد از صنایع دستی در دفا‌تر کارمندان استفاده شود ولی به دلیل مشکلاتی این روند ادامه نیافت.
رییس کمسیون حمل و نقل، محیط زیست و شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان کرد: طی دو سال متوالی در بودجه شهرداری نیز حدود ۳۰۰ میلیون تومان برای خرید صنایع دستی اختصاص داده شد ولی ادامه نیافت لذا لازم است در بودجه سال آینده این مهم مورد توجه قرار گیرد.
قربانی تاکید کرد: توجه به صنایع دستی فرصت‌های شغلی زیادی را ایجاد خواهد کرد و بخش عمده‌ای از مشکل اشتغال در بین جوانان حل می‌شود لذا لازم است به این صنعت توجه ویژه‌ای شود.
وی با بیان اینکه ۶۰ درصد صنایع دستی کشور متعلق به اصفهان است خاطرنشان ساخت: ۵۶ نشان اصالت یونسکو و ۲ اثر جهانی متعلق به صنایع دستی اصفهان است.
وی با اشاره به تهدیدهایی که صنایع دستی اصفهان را نشانه گرفته است گفت: نمونه سازی‌های متعددی توسط کشورهای دیگر انجام شده که در کشور و شهر اصفهان به عنوان مرکز صنایع دستی ساخته و به فروش می‌رسد.
قربانی با بیان اینکه برخی از صنایع دستی اصفهان از بین رفته و منسوخ شده است عنوان کرد: صنایع دستی باید زایش داشته باشد این در حالی است که بسیاری از صنایع دستی اصفهان از بین رفته و منسوخ شده‌اند که باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه میدان امام خمینی(ره) به عنوان مرکز صنایع دستی مطرح است اذعان داشت: بخش زیادی از مغازه‌های موجود در میدان امام خمینی(ره) به محل فروش گز، سوهان و بستنی تبدیل شده که این اقدام یک ضایعه برای صنایع دستی اصفهان برشمرده می‌شود.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با ارائه پیشنهادهایی در جهت بهبود اوضاع صنایع دستی اصفهان تصریح کرد: ایجاد بورس صنایع دستی به منظور اینکه هنرمندان در صورت نیاز بتوانند صنایع دستی خود را به فروش برسانند، مدیریت واحد در میدان امام خمینی(ره)، معرفی صنایع دستی در دروس هنر دانش آموزان اصفهانی و مراقبت در قیمت و کیفیت صنایع دستی می‌تواند به ارتقای جایگاه صنایع دستی و استقبال مردم از این هنر گرانب‌ها موثر باشد.
قربانی بیان داشت: در حال حاضر مشاهده می‌شود برخی صنایع دستی تقلبی، ارزان و بی‌کیفیت در اختیار گردشگران خارجی قرار می‌گیرد که اثرات منفی را به دنبال خواهد داشت لذا برگزاری نمایشگاه‌های سالانه در راستای معرفی صنایع دستی به تمام دنیا می‌تواند در این زمینه بسیار موثر باشد.
وی با تاکید بر اینکه سه نقطه در سطح شهر باید به مرکزی برای فروش و عرضه صنایع دستی تبدیل شود افزود: قسمتی از برج جهان نما، قسمتی از بدنه سازی شرق چهارباغ و میدان امام علی(ع) می‌توانند مراکزی برای عرضه صنایع دستی اصفهان باشند به طوریکه میدان امام علی(ع) می‌تواند در این راستا نقطه اوجی باشد.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: شورای شهر می‌تواند به عنوان یک کار پژوهشی به این مسئله رسیدگی نماید چرا که یکی از راه‌های توسعه گردشگری توجه به صنایع دستی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز