خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تاکید کرد:

۵۰ درصد اصفهانی ها سبد کالادریافت کردند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۲۴

از مجموع ۵۶۵ هزار نفر مشمول سبد کالا در استان اصفهان، تاکنون ۵۰ درصد این جمعیت سبد کالای خود را دریافت کرده اند که برای سرویس دهی بهتربرای این امر۱۳ بازارچه شهرداری برای توزیع سبد کالا در اصفهان نیزآماده به کار شده اند.

ایلنا: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ شعبه وظیفه توزیع سبد کالا میان مردم را دارند، اضافه کرد: بخشی از نقاط استان پرجمعیت‌تر است و در نتیجه فشار بیشتری برای توزیع سبد کالا وارد می‌شود به همین جهت شهر داری نیز برای کمک به ما وارد میدان شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مظفر انصاری؛ با بیان اینکه حمل و نقل کالاهای سردخانه‌ای به شهرهای کوچک بسیار سخت است اما ارسال کالا به طور مرتب انجام می‌شود بیان داشت: در حال حاضربا حذف مشمولان این سبد در حوزه‌های نظامی و انتظامی، ۵۶۵ هزار نفر مشمول سبد کالا در اصفهان شدند.

وی با اشاره به اینکه پیش از اجرای این طرح ۹۳۸ هزار سبد کالای رایگان برای استان اصفهان درنظر گرفته شده بود، اظهار داشت: هنوز زیرساختهای الکترونیکی برای دریافت کارت یارانه به خوبی پردازش نشده و امیدواریم آمار اصلی با کمک مردم اصلاح شود. البته واجدان شرایط سبد کالا که هر بخشی از کالا‌ها را دریافت نکرده‌اند با استفاده از کارت ملی یا کارت یارانه خود می‌توانند تا پایان سال مابقی را دریافت نمایند.

وی با بیان اینکه در جذب اعتبارات سبد کالا در استان اصفهان مشکلی نداریم، تاکید کرد: به غیر تخم مرغ هیچ کمبودی در تامین اجناس سبد کالا وجود ندارد و ۱۰۰ درصد سهمیه چهار قلم دیگر کالا‌ها را دریافت کرده‌ایم.

انصاری، تصریح کرد: دلیل این امر غیر قابل انبار کردن تخم مرغ و تولید آن در مرور زمان است اما بقیه اقلام سبد کالای سهمیه اصفهان به صورت ۱۰۰ درصد جذب مراکز توزیع شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به اینکه حدود ۵۰ درصد سهمیه سبد کالای استان اصفهان تاکنون توزیع شده است، یادآور شد: به دلیل اینکه توزیع سبد کالا الکترونیکی بوده و در قبال بررسی کارت ملی سرپرست خانوار و کارت یارانه پرداخت می‌شود ممکن است خانواده‌ها تغییراتی داشته باشند و یا به تعداد خانوار یارانه بگیر اضافه شده باشد که این موارد مشکلاتی را برای دریافت سبد کالا ایجاد کرد.

انصاری، با بیان اینکه از سوی دولت مراکز توزیع فروشگاهی امکان، اسکاد، اتکا، اتحادیه فرهنگیان و رفاه برای توزیع سبد کالا مشخص شد، اظهار داشت: متاسفانه مشکلاتی برای توزیع سبد کالا ایجاد شد و در این خصوص از مردم عذرخواهی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه بودجه سبد کالا از طریق مصوبه هیات دولت در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است، اضافه کرد: در ابتدا قرار بود اقشار بسیار آسیب پذیر، کارمندان دولت و حتی خبرنگاران مشمول دریافت سبد کالا شوند اما بیشترین مخاطب دریافت این سبد از حوزه تامین اجتماعی هستند.

انصاری، با بیان اینکه ممکن است برخی از اقلام سبد کالا مورد توجه همه مردم نباشد، گفت: با توجه به نیازهای مختلف مردم، پیشنهاد توزیع شکر بسته بندی، ماکارونی، رب گوجه فرنگی برای دوره‌های بعدی به ستاد مرکزی ستاد توزیع سبد کالا ارجاع داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از ماموریت‌های دولت به وزرات صنعت، معدن و تجارت توزیع سبد کالای اریگان به مشمولان دریافت آن بود، اظهار داشت: کلیات تصمیم دولت برای توزیع سبد کالا خوب بود چرا که نقدینگی کمتری را به جامعه تزریق می‌کرد.

رئیس صنعت و معدن استان اصفهان، افزود: نخستین اثر نقدینگی تورم است و دولت برای جلوگیری از افزایش تورم در روزهای پایانی سال تصمیم گرفت در کنار پرداخت یارانه نقدی، سبد کالایی را برای برخی از اقشار مردم در نظر بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های الکترونیکی در توزیع سبد کالا غافلگیر شدند، تصریح کرد: متاسفانه در شهرهای کوچک و بزرگ زیرساخت‌های الکترونیکی فراهم نبود اما اکنون در دورافتاده‌ترین نقاط نیز مجهز به دستگاه‌های الکترونیکی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۳ هزار تماس تلفنی با واحد ۱۲۴ در خصوص سبد کالای رایگان انجام می‌شود اظهار داشت:

با توجه به اینکه توزیع کالاهای پروتئینی و سردخانه‌ای دشوار است، اگر مردم هر قلم از اجناس سبد کالای خود را دریافت نکرده‌اند سازمان صنعت تضمین می‌دهد با ارائه کارت یارانه خود در روزهای بعد مجموع خرید اجناس سبد کالا را تکمیل کنند.

وی همچنین در خصوص خرید و فروش اقلام سبد کالا و نظارت بر آن، تاکید کرد: رقم این سبد آنچنان بالا نیست که قابلیت خرید و فروش داشته باشد اما اگر فروشی صورت بگیرد منع قانونی ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز