خبرگزاری کار ایران

در خاورمیانه هم بی نظیر است؛

تولید بزرگترین غلطک کوره سیمان کشور در ذوب آهن اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۶۰

درخجسته ایام دهه فجر و در راستای دستیابی به تکنولوژی تولید فولادهای آلیاژی و میکرو آلیاژی، بزرگترین غلطک کوره سیمان کشور با وزن مذاب حدود ۲۵۰ تن، قطر ۳۶۰۰ میلیمتر و عرض ۱۷۵۰ ملیمترو با گرید فولاد GS۲۶CRM۰۴ برای اولین بار در کشور تولید شد.

ایلنا: بزرگترین غلطک کوره سیمان کشور در مجتمع ذوب آهن اصفهان تولید شد.

به گزارش " ایلنا "، مدیر بخش فولادسازی این شرکت گفت: ‌ عملیات فوق اهمیت بسیاری دارد چرا که در طی فرآیند تولید با یستی حداکثر دقت در کنترل عناصر مضر(S, P) بعمل آید. همچنین آلیاژ سازی ذوب بایستی با دقت زیاد و با تنظیم عناصر کربنی، منگنز، سیلیس، کرم و مولیبدن در قسمتهای کنورتور و کوره پاتیلی صورت گیرد و با توجه به اینکه ریخته گری ۳ پاتیل فولاد مذاب(۳۶۰ تن فولاد مذاب) بصورت پی در پی انجام می شود، بایستی چیدمان دقیق و زمان بندی شده درمورد جابجایی آنها در کارگاه ریخته گری صورت گیرد.

" جوادی " افزود: تولید این محصول کار مشترک شرکت سایا و ذوب آهن اصفهان می باشد؛ به طوری که طراحی مدل قطعه فوق و آنالیز متریال آن و همچنین قالب گیری و آماده سازی جهت ریخته گری توسط شرکت سایا و طراحی و اجرای پروسه تولید ذوب و ریخته گری آن توسط بخش فولادسازی ذوب آهن انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ذوب آهن اصفهان برای ریخته گری و تولید قطعات سنگین توانایی های لازم را دارد، یاد آور شد: این اقدام ذوب آهن اصفهان علاوه بر بومی سازی قطعه فوق موجب صرفه جویی ارزی فراوانی شده است و به دلیل کیفیت بالا، قابل رقابت با مشابه خارجی می باشد.

همچنین معاون بهره برداری مجتمع ذوب آهن اصفهان گفت: در خاورمیانه تنها شرکتذوب آهن اصفهان توان تولید این قطعه را دارد که نشان دهنده تو ان و تخصص تلاشگران شرکت است.

وی افزود: خوشبختانه این قطعه بهینه سازی شده و از قطعه اصلی که وارداتی بود نیز بهتر است از ان رو با تضمین ارائه می شود.

معاون بهره برداری ذوب آهن اصفهان ضمن اشاره به آمادگی ذوب آهن جهت تولید محصولات جدید گفت: تولید این قطعه مهم و خودکفایی ناشی از آن همزمان با دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی، ‌ هدیه ای برای صنعت کشور است.

" فیض بخشیان " مدیر ارشد تولید ذوب آهن اصفهان نیز، ‌ این عملیات مهم را نماد بزرگی از بومی سازی در صنعت فولاد کشور دانست و گفت: تعداد کشورهایی که تکنولوژی تولید این قطعه را دارند از انگشت یک دست فراتر نمی رود.

وی افزود: آماده کردن ۳ پاتیل ۱۲۰ تنی جهت ریخته گری بطور همزمان تنها در ذوب آهن امکان پذیر است. ضمن اینکه ریخته گری مادر حالت عادی در ۵۰ دقیقه انجام می شود اما در این عملیات باید ظرف ۱۵ دقیقه تخلیه شود که نیاز به هماهنگی های بسیار دقیقی دارد.

مدیر ارشد تولید شرکت افزود: این عملیات عظیم در حالی صورت می گیرد که ریخته گری های دگیر همزمان در حال فعالیت هستند.

" فیض بخشیان " با اشاره به توانمندی شرکت " سایا " گفت: این شرکت متشکل از پیشکسوتان ذوب آهن است و رد پای ذوب آهنی ها در تمام صنایع کشور دیده می شود؛ وجود شرکت سایا حاصل تدبیر مدیران ذوب آهن است

مشرف نوری مدیرعامل شرکت سایا نیز گفت: این شرکت با کمک ذوب آهن اصفهان کلیه قطعات سنگین را جهت شرکت های تولید سیمان و مس و شرکت های فولادی تولید می کند.

وی افزود: تولید این قطعه که برای آسیاب سیمان به کار می رود ارزش افزوده بسیاری ایجاد کرده و قیمت آن هم یک سوم نمونه خارجی است.

مدیرعامل شرکت " سایا " گفت: این شرکت در سال ۷۳ توسط ذوب آهن اصفهان تاسیس شد و امروز نیز متخصصین و پیشکسوتان ذوب آهن در آن مشغول به کار هستند.

مهندس " حمیدرضا صفایی " معاون تولید بخش فولاد سازی این مجتمع هم گفت: تولید این رولر در راستای بومی سازی و تولید فولادهای کیفی به خصوص فولادهای آلیاژی صورت گرفته است.

وی افزود: تولید ذوب جهت این قطعه از حساسیت خاصی برخوردار است لذا با محاسبات بسیار دقیق صورت گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز