خبرگزاری کار ایران

معاون نهاد ریاست جمهوری در اصفهان:

دانشگاه آزاد اسلامی ثمره بزرگ انقلاب است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۸۸

در مراسمی با حضور مدیران دانشگاه آزاد، امراللهی بعنوان نماینده تام الاختیار ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در هیأت امناءمعرفی و از خدمات و زحمات مظاهری رئیس منطقه چهار دانشگاه قدردانی بعمل آمد.

ایلنا: در مراسمی با حضور مدیران دانشگاه آزاد، امراللهی بعنوان نماینده تام الاختیار ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در هیأت امناءمعرفی و از خدمات و زحمات مظاهری رئیس منطقه چهار دانشگاه قدردانی بعمل آمد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، در مراسمی با حضور استاندار اصفهان، معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی، معاون نهاد ریاست جمهوری، مدیران کل بازرسی و انتصابات و نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، رؤسای دانشگاههای آزاد اسلامی استان اصفهان، یزد و سمنان، رؤسای دانشگاههای دولتی استان اصفهان امراللهی بعنوان نماینده تام الاختیار ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در هیأت امناءمعرفی و از خدمات و زحمات مظاهری رئیس منطقه چهار دانشگاه قدردانی بعمل آمد.

معاون نهاد ریاست جمهوری در این مراسم گفت: حماسه ۲۲ بهمن امسال در پرتو وحدت و همدلی مردم به جهان ارائه شد و مذاکرات هسته‌ای در یک مبارزه سنگین در صحنه بین المللی و در یک مدت کوتاه انجام شد و توفیقات فراوان و ارزشمند و افتخار گونه و مقتدرانه‌ای رقم خورد که نشان از همراهی مردم با مسئولین و حمایت‌های مقام معظم رهبری از سیاست‌های عظیم کشور دارد که به نحو مطلوب به اجرا در آمد.

بانک، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی ثمره بزرگ انقلاب است و دانشگاه نهادی است که در ابتدای انقلاب کاشته شد و امروز به درخت تناور علمی تبدیل شده است.

مشاورریاست دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشگاه در داخل و خارج از کشور منشاء برکات فراوانی شده است که ۵ میلیون فارغ التحصیل مؤید این مطلب است و اکنون با بیش از ۳ میلیون دانشجو مشغول به تحصیل است که کار بسیار بزرگی است.

درادامه استاندار اصفهان گفت: استان اصفهان استان بزرگی است و با حدود ۱۰ هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ و ۷۰ درصد تولید فولاد کشور و۵۰ درصد تولید سیمان و ۴۰ درصد صنایع دستی کشور یکی از صنعتی‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود.

زرگر‌پور افزود: در کنار فعالیت‌های صنعتی، دانشگاههای بسیار خوبی وجود دارد که با تحقیق و پژوهش باید به رونق بیشتر استان کمک نمایند.

وی با اشاره به اینکه مردم بسیار خلاق، پرتلاش، پرجنب و جوش و مبتکر در استان اصفهان وجود دارد گفت: دانشگاه فضای بسیار مناسب و بستر خوبی را در استان دارد و از این امکانات و ظرفیت‌ها باید بیشتر استفاده شود.

کسب رتبه‌های بر‌تر مالی و انضباط اداری در منطقه۴

رئیس منطقه چهار دانشگاه آزاد اسلامی؛ نیز به بیان گزارشی مبسوط از دستاوردهای استان اصفهان، چهار محال و بختیاری در چند سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: از محضر والد معظم و از آموزه‌های امام راحل عظیم الشأن در حوزه مدیریت اخلاقی نکاتی را آموخته‌ام، فرهیختگی درونی و اخلاق بودن بیرونی بسیار با اهمیت و در فرهنگ قرآنی نیز آمده است.

مظاهری ادامه داد: درست نیست با شعار فرهنگی قرآنی به میدان بیاییم و با دیگاه مارکسیستی عمل کنیم و در شأن و مقبولیت مدیران جمهوری اسلامی نیست.

چهره ماندگار استان اصفهان افزود: مخالفت‌ها طبیعی است و باید وجود داشته باشد ولی باید با قواعد اخلاقی آن را رفع کنیم. در چهل حدیثامام آمده اصلاح جامعه از طریق اطلاح درونی ممکن است و تنها با تهذیب نفس و نظارت مستمر بر خود، جامعه‌ای صالح پدید می‌آید.

وی افزود: رتبه‌های بر‌تر مالی و انضباط اداری در چند دوره متوالی توسط منطقه کسب شده و در توسعه فضاهای آموزشی و ساخت مسجد به سبک اسلامی و گسترش امکانات تحقیقاتی و پژوهشی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته که در نوع خود کم نظیر است.

اگر خود ساخته باشیم به بن بست نخواهیم رسید

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی نیز سخنران دیگر مراسم گفت: امام به مردم ایمان داشت و‌‌ همان مبنای پیروزی و پیشرفت برای آن مرد سفر کرده شد. ایشان عالم را محضر خدا می‌دانست ومی فرمود در محضر خدا معصیت نکنید و با همین مبنا با تأثیر پذیری در حوزه مدیریت نقش تعیین کننده‌ای داشت.

حجت الاسلام علی عسکری افزود: اگر خود ساخته باشیم، خود خواهی نیست و به بن بست نخواهیم رسید. اگر نفس کنترل شد و عقل احیا شد نور خدا در وجود انسان تابناک می‌شود و این نور، راه را برای انسان نمایان می‌کند و راه‌ها به سوی او گشوده می‌شود تا جایی که پا‌ها استوار و قلب‌ها به رضوان و خشنودی خدا می‌رسد.

وی اظهار داشت: مشکل کشور ما در مدیریت میانی و کار کار‌شناسی است که اگر در جای خودش به درستی به انجام برسد نتیجه بخش خواهد بود. دانشگاه آزاد اسلامی تا کنون ۵ میلیون فارغ التحصیل داشته و اگر این پیشنهاد تأسیس دانشگاه نبود، سرانجام جوانان ما چه می‌شد. با آینده نگری و تدبیر کار‌ها رابه پیش ببرید و الان یکی از چالش‌های دانشگاه‌ها، روش غیر علمی تأسیس است.

حجت الاسلام علی عسکری؛ با اشاره به اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیلات تکمیلی توسعه یافته و فرصت مناسبی بوجود آمده است ادامه داد: راهبردهای مهم دانشگاه، تبدیل دانش به ثروت است و شورای عالی دانش بنیاد در همین راستا تشکیل شده است.

وی گفت: دانشگاه باید پلی بین دانش و صنعت باشد و دانشگاه مجازی باید خیلی سریع گسترش یابد. تحصیلات تکمیلی و پزشکی باید توسعه همه جانبه یابد و توجه جدی به پژوهش محوری و پذیرش دانشجوی پژوهش محور باشد.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: شورای راهبردی بانوان فرهیخته در همه ابعاد گسترش می‌یابد و استعداد‌های مدیریتی بانوان باید شناسایی شوند. جذب نخبگان و استعداد‌های درخشان و اصلاح هرم علمی در دستور کار قرار گرفته و ارتقاء مرتبه علمی اساتید دانشگاه بسیار ضروری است.

دکتر رضا امراللهی نماینده تام الاختیار ریاست دانشگاه و دکتری فیزیک پلاسما دانشگاه پاریس گفت: اگر بخواهیم خوب نگاه کنیم دانش بدون پژوهش و تحقیقات و کار مستمر مؤثر نیست و در کشور این افتخار بوده که با چنگ و دندان، خودمان را به سطح ۱۸ علمی تحقیقاتی و تولید مقالات در سطح دنیا برسانیم و امروز وظیفه است با حرکت گروهی دانش را اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: روزهای اول انقلاب به دنبال راه اندازی نیروگاه بوشهر بودیم و الان در صنعت هسته‌ای صاحب نظر هستیم. من با اصفهان ۴۰ سال آشنایی دارم اگر ما توانستیم دانش را با اخلاق توأم کنیم موفق خواهیم بود. انسانهای بزرگ، حرفهای بزرگ می‌زنند و من در اصفهان شاهد آن هستم و من از فرزند حضرت آیت اله العظمی مظاهری، دکتر مظاهری صمیمانه قدردانی می‌کنم که خدمات فراوانی انجام داده و من با عنوان برادر کوچک شما آمده‌ام و دست یاری دراز می‌کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز