خبرگزاری کار ایران

مدیرفرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره فیلم فجر در اصفهان:

ساخت فیلم باید با نگاه استراتژیک و راهبردی باشد / سینما محصول نیست؛ یک سیستم فرهنگی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۹۷

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان؛ در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره فیلم فجر در اصفهان از فقدان امید، تمدن مهدوی و آینده نگری در سینمای امروز سخن گفت.

ایلنا: مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان؛ درآیین اختتامیه پنجمین جشنواره فیلم فجردراصفهان از فقدان امید، تمدن مهدوی و آینده نگری در سینمای امروز سخن گفت.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اصفهان در این مراسم با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره سی و پنجم و پنجمین جشنواره در اصفهان دستاورد نظام جمهوری اسلامی است افزود: با وجود اینکه جشنواره امسال تنها در یک سالن به اصفهان آمد، ما سعی کردیم بهترین فرصت و بهترین تجهیزات را در این سالن به مخاطبان عرضه کنیم. حدود ۳۰ هزار نفر در طول ۱۰ روز برگزاری جشنواره فجر در اصفهان روی این صندلی‌ها نشستند و برخاستند تا صنعت سینما رونق بگیرد و ما بتوانیم آینده، اسکار و آثاری که مایه افتخار جمهوری اسلامی ایران است را ببینیم.
حجه السلام محمد قطبی بیان داشت: باید با داشتن نگاه استراتژیک و راهبردی فیلم بسازیم، ‌‌ همان طور که در سینمای هالیود این نوع نگاه وجود دارد. در واقع ما باید به عنوان تولید کنندگان محصولات هنری تفکراتی را که می‌خواهیم با فیلم‌های خودمان بسازیم. زمانی که اثری ساخته می‌شود نه تنها به زبان‌های موجود ترجمه می‌شود، بلکه در آینده‌ای نزدیک زندگی مردم تابع آن می‌شود.
وی ادامه داد: متاسفانه ما در ساخت چنین آثاری غفلت کرده‌ایم و بیشتر به دنبال سلیقه جامعه رفتیم؛ در حالیکه ما نباید فقط از ذائقه مخاطب تغدیه کنیم. دور‌ترین افق‌ها که با آینده پیش می‌رود با تمدن مهدوی عملی می‌شود. ما باید به خاطر داشته باشم که امید به آینده در این تمدن وجود دارد.
وی گفت: سینما صرفا یک محصول نیست، بلکه یک سیستم فرهنگی است؛ سیستمی فرهنگی که پروسه و خروجی دارد. درست است که در سینما محصول به دست می‌آید ولی این محصول باید دارای برآیندی در جامعه باشد و محتوای ارزشمندی را ترویج دهد. با وجود اینکه ما نباید فقط در فضای موجود حرکت کنیم ولی متاسفانه در این وضع مانده‌ایم.
قطبی با اشاره به نمایش فیلم «معراجی‌ها» در جشنواره فیلم فجر اصفهان گفت: این فیلم قابل توجه بود و خوشحالم که ساخت چنین فیلم‌هایی به ما یادآوری می‌کند که جانبازان و شهدای زیادی هزینه دادند تا ما امشب آرام در سینما سپاهان برای برگزاری چنین جشنواره‌ای اختتامیه بگیریم.
وی با بیان اینکه سینمای ما در حوزه فناوری وضعیت مطلوبی دارد، گفت: خوشبختانه ما در حوزه فناوری چندان کسری و کاستی نداریم ولی در حوزه محتوا، مفهوم و رویکرد آینده نگرانه ضعف‌هایمان زیاد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز