خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان: رقیب نداریم حتی در خاورمیانه

طرحهای توسعه فولاد مبارکه را با جدیت اجرا می کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۵۱۶

گندله‌های وارداتی از کیفیت لازم برای استفاده در کوره‌های قوس الکتریکی برخوردار نیست / استفاده از این گندله ها مقرون به صرفه نیست؛ لذا بایدگلوگاه گندله را با کار کارشناسی بازکنیم.

ایلنا: مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان، گفت: شرایط فولاد مبارکه به گونه ای است که این شرکت نه تنها در کشور بلکه در خاور میانه رقیبی ندارد که بخواهد با آن رقابت کند.

به گزارش " ایلنا "، " بهرام سبحانی " گفت: نباید به جایگاه فعلی بسنده کرد، اکنون وقت آن است که فولاد مبارکه اصفهان خود را با شرکتهای بزرگی همچون آرسلور میتال، نیپون استیل و پوسکو مقایسه کند اگر چه ممکن است در نگاه اول با آنها تفاوت و فاصله‌ داشته باشیم ولی ما در کشوری بزرگ شده‌ایم که مردان آن به مناعت طبع و همت بلند در جهان شهره‌اند. هیچگاه نباید از دستیابی به افق‌های بلند مایوس باشیم.

وی تصریح کرد: توسعه‌های عمودی و افقی فولاد مبارکه بایستی در راستای یکدیگر اجرا شود و تنها در این صورت است که می‌توانند در موفقیت شرکت موثر بوده در هر صورت همه این اقدامات باید با خرد جمعی بررسی شوند تا به این نتیجه برسیم که در هر مقطع کدامیک از طرح‌ها و اقدامات بیشتر به نفع سازمان خواهد بود.

وی با اشاره به راه اندازی قریب الوقوع طرحهای فولاد سازی جدید در کشور به مباحثمربوط به کمبود گندله و مواد اولیه اشاره کرد و گفت: از آنجائیکه گندله‌های وارداتی از کیفیت لازم برای استفاده در کوره‌های قوس الکتریکی برخوردار نیستند لذا مقرون به صرفه نیست که به واردات گندله روی آوریم پس بهترین راهکار این است که گلوگاه گندله را با کار کارشناسی حل کنیم و اولویت بندی طرحهای توسعه را با لحاظ کردن این موارد و این مهم که توان و منابع مالی شرکت محدود است، تعریف کنیم.

سبحانی، با بیان اینکه در سال ۲۰۱۳ حدود ۵/۱ میلیارد تن فولاد در جهان تولید شده است، افزود: از این میزان تولید، سهم ایران حدود ۱۵ میلیون تن یا به عبارتی یک در صد از کل تولید جهان است و از آنجائیکه همه مزیتهای لازم از قبیل سنگ آهن، انرژی، ذغال سنگ و نیروی انسانی برای تولید فولاد در کشور ما وجود دارد به خوبی ملاحظه خواهیم کرد که این میزان تولید برای کشور ما سهم کمی است.

وی بیان داشت: همانگونه که در افق ۱۴۰۴ تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در نظر گرفته شده است به نظر می رسد برای تحقق این امر و یا حدااقل برای رسیدن به ۳۵ میلیون تن باید تلاشهای مضاعفی صورت گیرد به هر حال در این افزایش ظرفیتها قطعاً فولاد مبارکه با اجرای طرحهای توسعه‌ی خود می تواند سهم ۵۰ در صدی اش را در این زمینه حفظ کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز