خبرگزاری کار ایران

بیمارستان حضرت زهرا(س) اصفهان به لحاظ حاکمیت بالینی برتر شناخته شد:

کسب رتبه یک ارزشیابی اعتبار بخشی بیمارستان حضرت زهرا(س) اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۱۵۱

بیمارستان حضرت زهرا اصفهان اکنون در سطح استان در جایگاه اول به لحاظ خدمت رسانی در حوزه سلامت قرار گرفته است که اعطای این رتبه به لحاظ حاکمیت بالینی در جهت ارتقا کیفیت درمان و پاسخگو بودن به نیازهای درمانی بیماران است.

ایلنا: رییس بیمارستان حضرت زهرا(س) اصفهان، با اشاره به اینکه این بیمارستان جزو۵ بیمارستان بر‌تر استان اصفهان شناخته شده است و به عنوان بیمارستان دوستدار مادر ملقب گردیده است گفت: این بیمارستان در سال جاری عنوان درجه یک ارزشیابی را در بین بیمارستان‌های دیگر کسب کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، علی قوه‌عود، با اشاره به اینکه در بیمارستان حضرت زهرا شعار ما «تعرفه بخش دولتی سرویس بخش خصوصی» است اظهار داشت: این بیمارستان در دی ماه ۱۳۸۵ از طرف دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به شرکت درمان صنعت سپاهان واگذار شد در شرایطی که اصلا هیچ گونه شباهتی به بیمارستان نداشت، پس از تحویل این بیمارستان توسط شرکت درمان صنعت سپاهان تکمیل و تجدید بنا شد و اکنون در بخش‌های مختلف درمانی به بیماران خدمت رسانی ‌می‌کند.

وی با بیان اینکه علی‌رغم مشکلات مالی اکنون بیمارستان از لحاظ تجهیزات و تاسیسات آماده پذیرش تمام اقشار بیماران است، افزود: این بیمارستان پس از پنج سال متروکه بودن اکنون به جایی رسیده که مرکز تخصصی چشم پزشکی، مرکز تخصصی زنان و مامایی، مرکز تخصصی تصویربرداری پزشکی و… در این بیمارستان فعال شده‌ است.

قوه‌عود، با بیان اینکه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای نوسازی و بهسازی این بیمارستان هزینه شده است، افزود: این هزینه توسط افرادی که برای بیمارستان سرمایه گذاری کرده‌اند، پرداخت شده است.

وی با اظهاراینکه خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پشتیبانی خوبی به لحاظ کمک‌های مالی و خدمت رسانی‌های کیفی و کمی به بیمارستان داشته است ادامه داد: البته سیاست دانشگاه علوم پزشکی بر این است که ارتباط دوسویه باشد.

رییس بیمارستان حضرت زهرا(س) اصفهان، با بیان اینکه این بیمارستان ۲۴۰۰ متر زیربنا دارد؛ تصریح کرد: ۶۰ تخت جراحی برای مردان و زنان در این بیمارستان وجود دارد و در حال حاضر این بیمارستان دارای اعمال جراحی چشمم ارتوپدی، زایشگاه، زنان و زایمان، بخش نوزادان و اورژانس است.

وی با بیان اینکه با ایجاد درمانگاه تخصصی در زمینه‌های مختلف و استفاده از یک تیم پزشکی متخصص و نمونه، شرایط مطلوبی را برای رفاه حال بیماران در این بیمارستان فراهم شده است افزود: تلاش شده تا کادر مربوط به بخش‌های قلب، زنان و مامایی، چشم و روانپزشکی و… بیمارستان قبل از ارائه خدمات، کلاس‌های آموزشی را پشت سر بگذارند.

قوه عود بیان داشت: اکنون با کمبود پرستار و نیروی متخصص در این بیمارستان مواجه نیستیم؛ علاوه بر این مزیت، قسمت‌های دیگر بیمارستان از جمله اورژانس، آزمایشگاه، رادیولوژی و قسمت سونوگرافی و سی‌تی اسکن نیز دراین بیمارستان بیماران را پذیرش می‌کند.

وی با بیان اینکه در نظر داریم به عنوان اولین بیمارستان استان مجوز رسمی تاسیس بخش طب سنتی را بگیریم افزود: خوشبختانه این بیمارستان از لحاظ خدمات رسانی در سطح خوبی قرار گرفته به طوری که علاوه بر این مزیت، هر روز ۵۰۰ الی ۶۰۰ بیمار در درمانگاه ویزیت می‌شوند و ۶۰ تخت اتوماتیکی دربیمارستان موجود است.

رییس بیمارستان حضرت زهرا(س) اصفهان با اشاره به اینکه کادر پرستاری جوان در این بیمارستان فعال هستند، گفت: البته باید اذعان کرد که این کادر علاوه بر جوان بودن به طور کامل آموزش دیده و حرفه‌ای هستند و درحال حاضر ۲۲۵ نفر در سطوح مختلف مشغول به کار هستند.

قوه‌عود با اشاره به اینکه بیشترین نیروی انسانی در شیفت روز مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: براساس نیازسنجی صورت گرفته، کادر پرسنل بیمارستان براساس موارد نیاز به شیفت‌های مختلف تقسیم می‌شوند.

وی گفت: در سال‌های پیش اتاق‌های این بیمارستان با ۵ تخت و بدون دستشویی و حمام بوده است و اکنون به تخت‌های اتوماتیک برقی، تلویزیون، دستشویی، حمام و کمد جداگانه مجهز شده است. اگرچه بیمارستان در منطقه زینبیه اصفهان واقع شده اما از تمام نقاط استان و حتی کشور برای پذیرش به این بیمارستان رجوع می‌کنند.

قوه‌عود با بیان اینکه ماهانه بیش از یک هزار عمل جراحی در بخش‌های مختلف بیمارستان انجام می‌شود، ادامه داد: این بیمارستان در قسمت سرویس تعویض مفصل زانو، آندوسکوپی و زایمان نیز خدمات ارائه می‌دهد وعلیرغم وجود این مزیت‌ها در بیمارستان، یکی از مشکلات آن محدودیت فیزیکی است چرا که بیمارستان تنها دو هزار و ۴۰۰ متر زیر بنا دارد.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان حضرت زهرا(س) یکی از بیمارستان‌های برگزیده استان اصفهان به لحاظ حاکمیت بالینی است، تصریح کرد: منظور از حاکمیت بالینی حرکت در جهت ارتقا کیفیت درمان و پاسخگو بودن به نیازهای درمانی بیماران است و این بیمارستان اکنون در سطح استان در جایگاه اول به لحاظ خدمت رسانی در حوزه سلامت قرار گرفته است.

رییس بیمارستان حضرت زهرا(س) اصفهان با اشاره به اینکه در ارزشیابی اعتباربخشی بیمارستان درجه ارزشیابی بیمارستان رتبه یک بوده است، افزود: منظور از اعتباربخشی مجموعه‌ای از سنجه‌هایی است که برای اولین بار در کل کشور انجام شد و طبق این سنجه‌ها رتبه یک را در کشور از آن خود کرد.

قوه‌عود با اشاره به اینکه سال گذشته بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان تفاوت تعرفه‌ای در بیمارستان اتفاق افتاده است، گفت: منظور از تفاوت تعرفه‌ای این است که مراجعان کمتر از هزینه‌های درمان هزینه پرداخت کرده‌اند اما خدمات با‌‌ همان کیفیت به آن‌ها ارایه شده و این بیمارستان آماده عقد قرار داد با نهادهای مختلف است.

وی ادامه داد: آزمایشگاه، پاتولوژی، رادیولوژی، سونوگرافی، بخش قلب، بیماری‌های عفونی، داخلی و جراحی از دیگر بخش هاست. همچنین کارگاه‌های آموزشی برای دوران بارداری و آزمایش‌های فیزیولوژیک نیز در این بیمارستان وجود دارد.

قوه عود اظهارداشت: در این بیمارستان عمل جراحی چشم نیز صورت می‌گیرد و برای یک عمل لیزیک از بیمار تنها ۳۰۰ هزار تومان هزینه دریافت می‌شود در صورتی که در مقایسه با بیمارستان‌های دیگر این مبلغ ناچیز است و جراحی پلاستیک زانو را با کمتر از ۳ میلیون تومان انجام می‌دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز