خبرگزاری کار ایران

دبیر هنری چهارمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات خبر داد:

انتخاب ۱۰۶ اثردر بخش مسابقه جشنواره چهارم حسنات

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۳۰۸

از یک هزار و ۱۴۵ اثر ارسالی به دبیرخانه چهارمین جشنواره حسنات ۱۰۶ اثر برای بخش مسابقه انتخاب شده و اصفهان پیشتاز ارسال آثار به این جشنواره بوده است.

ایلنا: دبیر هنری چهارمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات؛ با اشاره به اینکه ۱۰۶ اثر منتخب پس از انتخاب توسط سه کمیته متفاوت فیلم کوتاه، داستانی و مستند به بخش داوری رفته است ادامه داد: هنرمندان اصفهانی با ۳۱۹ اثر، تهرانی با ۲۹۸ اثر پیشتاز ارسال آثار به جشنواره حسنات بوده‌اند همچنین ۱۱۵ اثر از سیستان و بلوجستان، ۱۱۰اثر ازخوزستان، ۱۱۹ اثر از کرمانشاه، ۳۴ اثر از زنجان، ۳۵ اثراز بندرعباس و ۳۶ اثر از سمنان در این جشنواره شرکت داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، زاون قوکاسیان، با اشاره به اینکه آثار امسال نسبت به دوره‌های قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است ادامه داد: از ویژگی‌های خاص این دوره از جشنواره یک اثر خارجی نیز در این جشنواره از آثار دکتر اللهیاری در این جشنواره اکران می‌‎شود، که پیش از این در جشنواره سینما حقیقت به نمایش درآمده است.

وی بیان داشت: تعدادی از فیلم‌هایی که ساختار خوبی داشته اما به دلیل تطابق کمتر موضوعی وارد جشنواره نشده است نیز در بخش «یک اثر، یک تجربه» به نمایش در می‌آید.

دبیر جشنواره فیلم حسنات ادامه داد: در بخش فیلمنامه دکتر دوازده امامی داوری آثار را برعهده دارند، پریوش نظریه، غلامرضا مهیمن، محمدرضا اصلانی از داوران بخش مستند هستند و دربخش فیلم داستانی، محمد علی نجفی، گوهر خیر اندیش، عباس گنجوی و دکتر جعفری داوری آثار را بر عهده دارند.

قوکاسیان اظهارداشت: همچنین در چهارمین جشنواره حسنات از هنرمندان پیشکسوتی همچون فاطمه معتمد آریا، ژیلا مهرجویی، محمدعلی نجفی و پریوش نظریه تجلیل می‌‎شود.

وی با اشاره به اینکه اختتامیه چهارمین جشنواره حسنات در سینما ساحل برگزار می‌شود، ادامه داد: اکران فیلم‌ها در دو سالن تالار فرهنگی استاد فرشچیان انجام می‌شود و ورک شاپ‌هایی نیز در نگارستان امام خمینی(ره) برای علاقه مندان برگزار می‌شود.

دبیر هنری جشنواره حسنات با اشاره به اینکه جوایز اختصاصی برای بازیگر بر‌تر، کارگردان فیلمبردار و تدوینگر خواهیم داشت، درباره داوری آثار بیان داشت: در بخش فیلمنامه مینو فرشچی، امرالله احمدجو، ناهید طباطبایی، علی خدایی و استاد داوزده امامی، در بخش مستند پریوش نظریه، غلامرضا مهیمن، محمدرضا اصلانی سید علی نکویی و استاد طاهری دوست و در بخش فیلم‌های داستانی نیز محمد اطیابی، محمد علی نجفی، گوهر خیر اندیش، عباس گنجوی و دکتر جعفری داوری آثار را بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: ۱۸ فیلم نیز در بخش ویژه از اساتید و فیلمسازان پیشکسوت داریم و بر این اساس فیلم گفتگو از استاد سینایی برای نخستین بار به نمایش در می‌آید و فیلم‌هایی نیز از محمدعلی نجفی و پریوش نظریه اکران می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز