خبرگزاری کار ایران

بر اساس نظر کمیسیون عفو دادگستری کل کشور:

۱۶ زندانی در ۹ ماه گذشته در استان اصفهان عفو شدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۷۶

در ۹ ماه گذشته در کمیسیون عفو استان تعدادی پرونده جهت بررسی به کمیسیون عفو کشور پیشنهاد شد که از تعداد پرونده‌های پیشنهادی ۱۶ پرونده رای به عفو آن‌ها در این کمیسیون صادر شد.

ایلنا: مدیر کل زندان‌های استان اصفهان در حاشیه بیست و سومین دوره مسابقات قرآن کریم مددجویان سراسر کشور ویژه برادران گفت: نگاه دستگاه قضایی استان به ارائه خدمات قرآنی به زندانیان بدین گونه است که اگر افراد بزه کار اقدام به حفظ یک جزء از قرآن کریم نمایند می‌توانند از برنامهٔ مرخصی که در اختیارات دادستان است استفاده نمایند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ رمضان امیری گفت: افرادی که حکم آنان اعدام بوده و سابقهٔ اول آن‌ها باشد در صورت حفظ پنج جزء از قرآن کریم، کمیسیون عفو استان به ریاست رئیس کل دادگستری تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: در این کمیسیون توجه ویژه‌ای به این افراد شده و با طرح موضوع و صدور نظر مساعد، اقدام به صدور مجوز تخفیف آن دسته از افراد خواهد شد.

مدیر کل زندان‌های استان اصفهان بیان کرد: طی ۹ ماه گذشته در کمیسیون عفو استان تعدادی پرونده بررسی و به کمیسیون عفو کشور پیشنهاد شد.

وی با بیان اینکه تعداد پرونده‌های پیشنهادی بالغ بر ۱۶ مورد بود افزود: در ماه گذشته ۱۶ نفر از زندانیان مورد رفعت اسلامی قرار گرفتند.

امیری متذکر شد: هدف دستگاه قضایی و سازمان زندان‌ها اصلاح و تربیت زندانیان و بازگشت سعادتمندانه آنان به جامعه است.

در پایان این مسابقات مقرر شد تفاهم نامه‌ای به منظور همکاری در خصوص مسائل فرهنگی و قرآنی مابین ادارات اوقاف و زندان‌ها تدوین شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز