خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهشی و آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران استان اصفهان تاکید کرد:

پژوهش و تحقیق در نظام‌ آموزشی؛ رکن اساسی و مایه بقای آن است

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۹۷۹

استقبال طلاب جوان استان اصفهان ازچهارمین جشنواره‌ علامه حلی نشان‌گر ظرفیت و علاقمندی طلاب به پژوهش در حوزه‌های علمیه خواهران است و ما باید با برنامه‌ریزی و هدف‌گزاری جامع، ثمرات ارزشمند این پژوهش‌ها را عاید جامعه خواهران کنیم.

ایلنا: معاون پژوهشی و آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران استان اصفهان درنشست خبری چهارمین جشنواره علامه حلی استان اصفهان گفت: پژوهش و تحقیق در نظام‌های آموزشی دنیا، رکن اساسی و مایه بقای آن است و به گفته مقام معظم رهبری، شاخص رشد و یا عقب‌ماندگی هر مجموعه آموزشی و تحقیقی به چگونگی و جایگاه پژوهش در آن مجموعه بر می‌گردد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، عفت رمضانیان، افزود: برای تحول و پیشرفت در حوزه‌های علمیه خواهران سعی شده که برنامه‌ریزی دقیقی صورت بگیرد، پاسخ‌گوئی به شبهات، پرسش‌ها و چالش‌های دینی به اقتضای نسل پرسش‌گر امروز و برای مقابله با هجوم گسترده مخالفان و منتقدان و برای پاسخ‌گوئی به مطالبات حق‌جویان، با ایجاد فضای مناسب در حوزه‌های علمیه خواهران برای طرح اندیشه‌های نو تلاش شده که بتوانیم به استعدادهای پژوهشی جهت‌دهی کرده و هم نظام آموزشی پژوهش محور را در حوزه‌های علمیه خواهران تقویت کنیم.

معاون پژوهشی و آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران استان اصفهان تصریح کرد: درحوزه‌های علمیه خواهران به دنبال تربیت نسلی نو از پژوهشگران دینی هستیم که با آشنائی و آگاهی از دانش جدید و روش‌های علمی و نیازهای زمان بتوانند وارد این عرصه شوند.

وی بیان داشت: در حوزه‌های علمیه خواهران ۲ سطح علمی کار‌شناسی و کار‌شناسی ارشد فارغ‌التحصیل می‌شوند، جشنواره پژوهشی علامه حلی هرساله به منظور تقویت انگیزه پژوهشی، شناخت نخبگان حوزه‌های علمیه، پاسداشت تلاش علمی طلاب جوان و ایجاد مشوق‌های لازم برای ارتقای سطح پژوهش‌های خواهران و برای رقابت سالم با برادران طلاب برگزار می‌شود.

رمضانیان افزود: جشنواره چهارم به شکل ایده‌ال و مطلوب برگزار شد و در حوزه خواهران ۱۲۸۴ اثر به دبیر خانه جشنواره رسید که ۱۸۱ اثر از طریق سامانه جشنواره، ۳۰۳ اثر به صورت دستی، ۱۱ اثر در قالب کتاب، ۱۶ پایان‌نامه دانشگاهی، ۳۳۹ اثر در سطح ۲ و کار‌شناسی، ۵۴۹ اثر نیز با موضوعات آزاد به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود و که با ارزیابی‌های ابتدائی و تفضیلی ۴۴ اثر به بخش داوری نهائی راه یافتند که از این تعداد ۱۵ تثر حائز رتبه‌های بر‌تر و ۳ اثر نیز شایسته تقدیر شدند که در آئین اختتامیه از آنان تجلیل می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز