خبرگزاری کار ایران

در نخستین جلسه شورای تخصصی منشور توسعه و ترویج قرآن کریم در لنجان مطرح شد:

قرآن کریم یک منشور کامل برای تعیین مسیر زندگی فردی و اجتماعی بشریت است

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۳۶۹

در جوامع اسلامی این برتری وجود دارد که قرآن کریم بعنوان یک منشور جامع و کامل مسیر زندگی فردی و اجتماعی بشریت رامشخص کرده است.

ایلنا: در نخستین جلسه شورای تخصصی منشور توسعه و ترویج قرآن کریم لنجان، که با حضور مسئولان این شهرستان برگزار گردید، فرماندارلنجان توجه و اهتمام جدی به مباحثقرآنی را از اولویت‌های اصلی مسئولین اجرایی دانست و ادامه داد: در حال حاضرکشور‌ها و جوامع دیگر که دارای دین و مسلک دیگری هستند اقدام به تهیه منشور کرده‌اند و در جوامع اسلامی این برتری وجود دارد که این قرآن کریم است که به‌عنوان منشور جامع و کامل زندگی فردی و اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان محمود سجاد؛ همچنین به آمادگی جهت همکاری در ترویج و توسعه علوم و فرهنگ قرآنی اشاره کرد و ادامه داد: ادارات و نهادهای دولتی و غیر دولتی جهت همکاری ملزم هستند.

رییس شورای فرهنگ عمومی لنجان نیزبا تاکید بر فرهنگ سازی قرآنی برای ساختن جامعه مطلوب به عنوان کلید سعادت بشرگفت: قرآن کریم ازجمله کتب آسمانی است که درتمام زمینه‌ها ومسائل زندگی فردی واجتماعی برای انسان برنامه وهدف تعریف کرده و قابل مقایسه با هیچ کتاب دیگری نیست، که اگرآموزه‌های این کتاب الهی بدون افراط و تفریط بکار بسته شود سعادت جامعه و فرد را به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین باقریان؛ با اشاره به اینکه ضرورت استفاده از محتوای قرآن کریم برای ایجاد یک دیدگاه جامعه نگر در تمامی زمینه‌ها ضروری است بیان داشت: خوشبختانه شهرستان لنجان درجهت اجرایی کردن دستورالعمل شورای تخصصی ترویج و قرآن کریم جزء اولین‌های استان اصفهان است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنجان نیز با اشاره به تدوین قوانین و مقررات در حوزه فرهنگی گفت: از جمله شورای تخصصی منشور توسعه قرآن کریم که از زیر مجموعه‌های شورای فرهنگ عمومی است که دارای سه کمیسیون تخصصی ۱ - آموزش عمومی با مسئولیت اداره آموزش وپرورش ۲ - آموزش عالی و پژوهشی با مسئولیت یکی از دانشگاه‌های سطح شهرستان ۳ - تبلیغ و ترویج یا مسئولیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است، را می‌توان مورد توجه قرارداد.

مرادی بابیان گزارشی از فعالیت‌های قرآنی و وجود تعداد موسسات قرآنی دارای مجوز و همچنین موسساتی که چند ماه گذشته در حال طی مراحل قانونی هستند افزود: رویکرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنجان، رویکرد حمایتی و تقویت کننده است و تداوم این جلسات ازجمله موارد برنامه ریزی برای این امور مهم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز