خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان:

کودکان؛ ذخیره ارزشمند جامعه و منادی صلح و دوستی‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۳۷۲

زندگی ماشینی، بی احساسی و بی توجهی به معنویت، خشونت را در روح لطیف کودکان نهادینه کرده است.

ایلنا: استاندار اصفهان در سومین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان در شاهین‌شهر اصفهان کودکان را به عنوان آینده سازان نهضت جهانی اسلام دانست که رهبر فرزانه انقلاب آنان را ذخیره ارزشمند جامعه و منادی صلح و دوستی و برادری معرفی کردند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ رسول زرگرپور با اشاره به اینکه هنر شعر و شاعری در اصفهان قدمتی دیرینه دارداظهار داشت: متأسفانه ادبیات کودک و نوجوان، آن‌گونه که شایسته است در هنر اصفهان جایگاه مناسبی ندارد.

وی افزود: در سرزمینی همچون ایران که شهره آفاق به شاعری است، با این سؤال روبه‌رو می‌شویم که سهم شاعر کودکان چیست؟ جای شعر کودک کجاست؟ و کودکان شاعر کجای این صحنه ایستاده‌اند؟

زرگرپور زندگی ماشینی، گرفتاری ذهن، کم عاطفگی، بی‌اختیاری و خشونت را عاملی برای نابودی احساسات پاک و عواطف لطیف انسانی در کودکان عنوان کرد و تصریح کرد: متاسفانه این خشونت‌ها در کودکان ما نهادینه شده و بی‌احساسی و بی‌توجهی به معنویت رواج یافته است.

وی ارسال بیش از ۱۷۰۰ اثر از ۳۰۰۰ کودک به دبیرخانه سومین جشنواره ملی شعر کودکان و نوجوانان و همکاری شاعران بزرگ با آن را نشان موفقیت این جشنواره دانست و ادامه داد: بی‌تردید شعر کودک تأثیرگذار‌ترین مقوله در معرفت‌سازی کودکان در نظام آرمان‌گرای اسلامی است.

گفتنی است در این مراسم کودکان با صدور بیانیه‌ای، دفاع از حقوق کودکان درگیر جنگ در دنیا را از دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز