خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی سومین جشنواره شعر کودک خبر داد:

شعرهای سومین جشنواره کودک در قالب کتاب برای رهبر معظم انقلاب منتشر خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۴۰۷

مهم ترین و ماندگار ترین یادگاری جشنواره سوم شعر کودک، چاپ کتابی با عنوان شعری برای رهبرم است که از دل سروده های کودکان برای رهبری تدارک دیده خواهد شد که پس از چاپ به پیشگاه این پیر فرزانه تقدیم می گردد.

ایلنا: دبیر اجرایی سومین جشنواره شعر کودک در آئین افتتاح این جشنواره گفت: یکهزار و ۷۲۰ اثر به دبیرخانه جشنواره سوم رسیده است و بیش از سه هزار کودک با جشنواره در ارتباط بودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، ذاکری هرندی، تصریح کرد: بیشترین آثار شرکت کننده در این جشنواره از استان های تهران، مازندران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس، جزایر خلیج فارس، خوزستان و همدان بوده است و کلیه آثار توسط شش نفر از شاعران برجسته کشوری در دو مرحله داوری شده است.

دبیر اجرایی سومین جشنواره ملی شعر کودک در مورد توجه رسانه های ملی و بین المللی به این رویداد فرهنگی اظهار داشت: تا کنون بیش از ۱۵۰ تیتر خبری بوسیله رسانه های مجازی و رسانه های مکتوب استانی، کشوری و بین المللی در مورد این جشنواره انتشار یافته است.

شهردار شاهین شهر از تصویب یک فرهنگسرا بنام مادر و کودک در ایام جشنواره خبر داد و افزود: بدلیل هم زمانی جشنواره با روز درخت کاری، ۲۵۰ نهال بدست کودکان شاعر در پارکی به نام شعر کودک کاشته خواهد شد.

وی دیگر برنامه های جشنواره را چنین عنوان کرد: برپایی بیش از ۱۸ کلاس تربیتی ویژه مربیان و معلمان و تشکیل ۱۶ کارگاه آموزشی تخصصی با حضور اساتید برجسته کشوری، نمایشگاه کتاب کودک وچندین نمایشگاه دیگر از برنامه های قابل اجرا در سومین جشنواره ملی شعر کودک است.

ذاکری، مهم ترین و ماندگار ترین یادگاری جشنواره را کتابی با عنوان شعری برای رهبرم اعلام کرد و افزود: کتابی از دل سروده های کودکان برای رهبری تدارک دیده خواهد شد که پس از چاپ به پیشگاه این پیر فرزانه تقدیم خواهد شد.

حمیدرضا مقدسی رییس شورای اسلامی شاهین شهر دیگر سخنران جشنواره بود که پس از خوشامدگویی به میهمانان جشنواره در مورد تربیت صحیح کودکان گفت: فردای کشور به دست کودکان است و کودکان باید به گونه ای پرورش داده شوند تا بتوانند کشور را به بهترین نحو ممکن اداره کنند.

وی خطاب به والدین و مربیان گفت اظهار داشت: همان گونه حضرت علی(ع) توصیه کرده اند کودکان برای وقت و زمان دیگری خلق شده اند و باید کودکان را براساس نیاز آینده و با بهره گیری از برنامه ریزی صحیح تربیت کرد.

رییس شورای اسلامی شهرشاهین شهر نیز در این مراسم از دست اندرکاران برگزاری جشنواره قدردانی کرد و ادامه داد: برگزاری چنین جشنواره های زیربنای آموزش و پرورش خلاقیت کودکان است و وظیفه ما مسوولین است که از چنین برنامه هایی حمایت و پشتیبانی کنیم.

حاجی، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی نیز با قدردانی از شهرداری شاهین شهر به خاطر برگزاری برنامه های فرهنگی کاربردی و پربار در شاهین شهر در مورد شهروندان شاهین شهری گفت: شاهین شهر مجموعه ای از نمادها و قومیت های سراسر کشور اسلامی است، مظهر وحدت و یکپارچگی ایران عزیزمان است و با برپایی جشنواره ملی شعر کودک این همدلی به دوستی تبدیل شده است.

در این جشنواره از ماهان و معلم وی که به عنوان نماد ایثار و همدلی در کشور معرفی شده اند و به عنوان میهمان ویژه از سوی شهردار شاهین شهر دعوت شده بودند توسط استاندار اصفهان تجلیل شد.

رونمایی از پرچم دائمی جشنواره، قرائت نامه ای از طرف کودکان حاضر در جشنواره خطاب به دبیر کل سازمان ملل متحد در خصوص پایان دادن به خشنونت در جهان و جلوگیری از کشتارکودکان، اجرای موسیقی توسط کودکان از دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.

همچنین به مناسبت روز درختکاری و همزمانی آن با سومین جشنواره ملی شعر کودک، ۲۵۰ اصله نهال توسط کودکان شاعر منتخب سومین دوره جشنواره و به نام خودشان در پارک مولوی شاهین شهر کاشته شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز