خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان در مراسم معارفه مصطفی هادی‌زاده، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان:

نگاه تجاری به مواد مخدر؛ مبارزه با آن را مشکل کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۲۷۷

با توجه به اینکه سوداگران مرگ از مواد مخدر به عنوان یک تجارت سودمند یاد می کنند؛ باید موضوع مواد مخدر را از ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مورد بررسی قرار داد.

ایلنا: استانداراصفهان؛ مصطفی هادیزاده را با توجه به تجربه ی سیاسی و اجرایی به سمت دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، استاندار اصفهان، در مراسم معارفه‌ی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان؛ گفت: موضوع مواد مخدر باید در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بررسی شود.

رسول زرگرپور، با بیان اینکه امروز سوداگران مرگ از مواد مخدر به عنوان یک تجارت سودمند یاد می‌کنند افزود: متاسفانه این موضوع، مبارزه با مواد مخدر را مشکل کرده است.

زرگرپور؛ با اشاره به اینکه دشمنان از مواد مخدر به عنوان یک حربه ی سیاسی برای ناتوان کردن ملتها و دولت ها استفاده می کنند؛ افزود: ۳۰درصد از مواد مخدر دنیا از کریدور ایران عبور می کند و جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک وظیفه ی شرعی و انسانی در حال مبارزه با این بلای خانمان سوز است.

استاندار اصفهان افزود: جمهوری اسلامی ایران نه تنها برای در امان ماندن مردم کشور خودش بلکه برای در امان ماندن مردم سایر کشورها بر اساس وظایف انسانی در حال مبارزه با این بلای خانمان سوز است و شهدای زیادی را در این راه تقدیم کرده است.

زرگرپور، با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی طرح ها و برنامه های زیادی برای مبارزه با مواد مخدر اجرا شده است؛ افزود: باید با راهکارهای جدید و شیوه های مدرن تر در راستای مبارزه با مواد مخدر و جلوگیری از قاچاق آن حرکت کنیم.

وی تاکیدکرد: آسیب شناسی مجدد در این خصوص باید صورت گیرد و باید با استفاده از رویکردها و برنامه های جدید به برنامه های مبارزه با مواد مخدر سرعت بخشیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه ساختار برنامه های مبارزه با مواد مخدر مرتب در حال تغییر بوده است، افزود: این رویکردها در مقاطعی صد درصد فرهنگی و در بعضی مواقع صد در صد انتظامی و گاه تلفیقی بوده است، که این امر نشان دهنده ی تلاش مسئولین در این خصوص است.

وی به ساختار جدید ابلاغ شده در این خصوص اشاره نمود و تصریح کرد: در ساختار جدید، دبیرخانه ی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به صورت مستقل و با ویژگی های جدید فعالیت می کند در حالی که تا پیش از این معاون سیاسی استانداری دبیر این شورا بود.

زرگرپور افزود: با توجه به تجربه ی سیاسی و اجرایی مصطفی هادیزاده؛ وی به سمت دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان منصوب شده است.

وی خواستار نگرش جدید با رویکر اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر شد و افزود: دبیر این شورا باید با همکاری بسیج و تشکیل کمیته ها و کمیسیون های مربوطه همچون سال های گذشته به قوت به فعالیت بپردازد.

استاندار اصفهان تاکید کرد: این شورا باید همکاری خوب خود را با نیروی انتظامی ادامه دهد و با بررسی مشکلات موجود در گلوگاه ها در جهت رفع آن ها گام بردارد.

زرگرپور، با بیان اینکه مسائل باید به صورت کارشناسی و کارهای پژوهشی و مطالعاتی پیگیری شود، گفت: این شورا باید از کارشناسان خبره بهره گیرد و از کارهای مطالعاتی و علمی در این خصوص حمایت کند.

رسول زرگرپورافزود: امیدواریم که در آینده برنامه های و رویکرها ی مقابله ای به حداقل برسد و بخش های پیشگیری و اجتماعی ثمربخش به پیش رود.

وی اظهار داشت: با توجه به شخصیت فرهنگی دبیر جدید این شورا؛ امید است این بُعد با رویکر علمی و کارشناسی به پیش رود.

استانداراصفهان در پایان این مراسم ضمن قدردانی از زحمات ارزشمند نبی اله شاه محمدی؛ رئیس دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدراستان؛ افزود: امید است دبیر جدید این شورا با همکاری ایشان در راستای رسیدن به اهداف ستاد مبارزه با مواد مخدر استان گام بردارند.

گفتنی است در این مراسم مصطفی هادیزاده به سمت دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان معرفی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز