خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تاکید کرد:

برای جلوگیری از حوادثچهارشنبه آخر سال هوشیاری والدین ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۵۹۱

نیرو های سازمان آتش نشانی برای رسیدگی به حوادثچهارشنبه آخر در حالت آماده باش قرار دارند اما جلوگیری از بروز حوادثجبران ناپذیر همکاری خانواده ها ودستگاه های آموزشی را می طلبد.

ایلنا: مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: با توجه به پیش رو بودن چهرشنبه آخر سال، هرگونه بی توجهی به نکات ایمنی و سهل انگاری در برپایی این مراسم می تواند زیان های جانی و مالی سنگین و غیر قابل جبرانی را در پی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا آتشپاد بهزاد بزرگ زاد با اشاره به آماده باش کامل نیروهای عملیاتی در سطح شهر اظهار داشت: اکیپ های استقراری در تمامی سطح شهر در حال آماده باش قرار دارند که این مسئله می تواند در زمان پیک ترافیک در چنین روزی، زمان رسیدن به محل حادثه را بسیار کاهش دهد و همچنین تیم تخصصی امداد و نجات در کوه صفه مستقر خواهد بود تا در صورت بروز حادثه بتواند در کمترین زمان ممکن در محل حادثه حضور یابد.
وی افزود: در بحثآموزش در زمینه مواد محترقه به نوجوانان با بیان این موضوع که این امر با زندگی آنها ارتباط مستقیم داشته و صدمات بوجود آمده در اثر بازی با ترقه و فشفشه نظیر قطع عضو، کوری و… تا پایان عمر گریبانگیر آنها بوده و جبران ناپذیر است می تواند تاثیر زیادی داشته باشد.
بزرگزاد با اشاره به این امر که بهترین گزینه های آموزشی و پیشگیری در حوادثچهارشنبه آخر سال والدین هستند، گفت: از والدین و مسئولین واحدهای آموزشی درخواست می کنیم در این چند روز باقیمانده با هشدار به نوجوانان و جوانان آنها را از خطرات و عوارض وحشتناک بازی با آتش و مواد محترقه و منفجره آگاه و مطلع کنند.
وی افزود: کودکان و نوجوانان در صورت عدم دسترسی به کبریت و مواد آتش زا به فروشگاه های رنگ و مواد شیمیایی و داروخانه ها مراجعه می کنند لذا به فروشندگان این قبیل مواد توصیه می شود که اکیداً از فروش این مواد به کودکان و نوجوانان خودداری کنند.

آتشپاد بزرگزاد تاکید کرد: از آتش زدن وسایل یا مواد غیر متعارف مانند کپسول گاز، لاستیک و آمپول و استفاده از مواد آتش زا نظیر بنزین، الکل، کاربیت و برپایی آتش در نزدیکی پست های برق یا ایستگاههای تقلیل فشار گاز خودداری نمایید.
وی تصریح کرد: در صورت بروز هرگونه حریق و یا حادثه ضمن در اسرع وقت با شماره تلفن ۱۲۵ ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی و شماره تلفن ۱۱۵ مرکز مدیریت حوادثو فوریتهای پزشکی تماس گرفته و مراتب را با ذکر نوع حادثه و نشانی دقیق اطلاع دهید.
وی به شهروندان توصیه کرد از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش بازی به خصوص در منزل، گذاشتن مواد محترقه در جیب لباس، پرت کردن مواد آتش زا به سمت دیگران و قرار دادن این مواد در ظروف شیشه ای و فلزی جدا خودداری نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز