خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگا نی اصفهان مطرح کرد:

به جای هزینه‌های گزاف در بخش صنعت، سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۰۷۰

برای اشتغال زایی در بخش کشاورزی نیازمند مدیران مبتکر و مبدع هستیم تا با استفاده از توانمندی آنان بتوانیم زمینه اشتغال زایی را برای کشاورزان و فعالان این بخش فراهم کنیم.

ایلنا: رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق اصفهان؛ در نهمین جلسه کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق اصفهان موضوع اشتغال در بخش کشاورزی را یکی از موضوعات مهم قابل توجه در استان دانست و گفت: به جای هزینه‌های گزاف جهت اشتغال زایی در بخش صنعت و پیامدهای آلایندگی آن می‌تواند در بخش کشاورزی با حداقل هزینه و حفظ محیط زیست اشتغال زایی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مصطفی حجه فروش تاکید کرد: برای اشتغال زایی در این بخش نیازمند مدیران مبتکر و مبدع هستیم تا با استفاده از توانمندی خود بتوانند زمینه اشتغال زایی را برای کشاورزان و فعالان این بخش فراهم سازند.

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری همایش احیای زاینده رود در اتاق اشاره کرد و گفت: با همکاری صاحبنظران و کار‌شناسان حوزه آب هر فصل یک همایش در سال آینده برگزار می‌شود.

«خسرو کسائیان» رییس اتاق اصفهان ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های کمیسیون به و یژه کمیته آب در یک سال گذشته گفت: حضور فعال بخش کشاورزی در اتاق باعثشده که فرصت‌ها و تهدید‌های این بخش به خوبی به مسوولین اطلاع رسانی شود.

وی خواستار تشکیل کمیته محیط زیست در اتاق شد و گفت: در حال حاضر با توجه به وضعیت آب و هوایی استان نیاز به ایجاد این کمیته بیش از پیش احساس می‌شود.

وی از دانشگاهیان فعال در بخش کشاورزی خواست که به تهیه بانک اطلاعاتی از برنامه و طرح‌های بخش کشاورزی که توسط اتاق در حال اجراست، کمک کنند.

«حمید رضا مومنی» نایب رییس کمیسیون کشاورزی اتاق اصفهان در این جلسه به پایین رفتن سطح آب سفره‌های زیرزمینی را یکی از تهدیدهای منابع آبی کشور برشمرد و گفت: وضعیت آب در کشور با مشکلاتی روبروست که نیازمند تدبیر دولت، مردم و بخش خصوصی است.

وی در بخش دیگری از سخنان واگذاری بخش بازرگانی محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی را اقدام مفید در جهت هماهنگی تولید و توزیع محصولات کشاورزی برشمرد و گفت: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی آماده همکاری با وزارت خانه در جهت برنامه ریزی دقیق در مرحله تولید و تامین نیاز داخل و صادرات محصولات کشاورزی است.

وی خواستار توجه کشاورزان استان به تولید محصولات کشاورزی با مصرف آب کمتر شد.

«مهدی بصیری» مسوول کمیته آب اتاق اصفهان در این جلسه با ارایه گزارشی از همایش مردم برای احیای زاینده رود که در اتاق برگزار شد، افزود: مهم‌ترین مساله پیش روی رودخانه زاینده رود ارایه اطلاعات غلط به مردم و مسوولین کشوری از این رودخانه است و این همایش در راستای ارایه اطلاعات صحیح برگزار شد.

وی ارایه راهکارهای احیای زاینده رود از مهم‌ترین بخش‌های این همایش برشمرد.

وی افزود: همگرایی بین مسوولین دولتی، تشکل‌ها و کشاورزان و مهم‌تر از آن مردم می‌تواند به احیای زاینده رود منتهی شود.

وی کشاورزی در حوضه زاینده رود را منوط به این رودخانه دانست و گفت: کشاورزی در این حوضه به هزاران سال باز می‌گردد و حقوق حق آبه داران در طول هشت سال با یک مصوبه دولتی از بین رفته است.

وی با اظهار تعجب از قرار نگرفتن تالاب گاوخونی در لیست تالاب‌های در خطر ایران و جهان گفت: تالای چندین سال خشک شده است ولی مسوولین از خشک شدن آن خبر ندارند که آن را در لیست تالابهای در خطر قرار دهند.

«مجید جبل عاملی» مسوول اداره تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در این جلسه خواستار اختصاص پساب‌های تصفیه شده به فضای سبز شهر اصفهان شد و گفت: برای حفاظت از فضای سبز شهر می‌توان از آب تصفیه شده پساب‌های شهری استفاده کرد.

«احمدرضا همتی» عضو کمیسیون کشاورزی در این جلسه گفت: دولت برای تولید محصولات کشاورزی در سال آینده ۱۰ هزار میلیارد تومان اختصاص داده است که استان اصفهان می‌تواند از این منابع برای احیای کشاورزی خود استفاده کند.

وی خواستار تدوین برنامه کشاورزی استان با مشارکت بخش خصوصی و بخش دولتی شد و گفت: توجه به صنعت بسته بندی کشاورزی می‌تواند در استان اصفهان اشتغال زایی ایجاد کند.

«پژمان سرابی» معاون سازمان صنفی مهندسی کشاورزی استان اصفهان در این از برگزاری کنگره ملی الگوی کشت و بهبود بهره وری در سال آینده خبر داد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز