خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حمل و نقل اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان تاکید کرد:

حمل و نقل یک صنعت ارزشمند و اشتغال زاست

کد خبر : ۱۵۴۲۶۸

حمل و نقل به عنوان یک صنعت ارز شمند در بین دیگر صنایع است و ا استان اصفهان از نظر جایگاه حمل و نقل توانسته به عنوان بزرگترین استان در کشور شناخته شود.

ایلنا: به منظور وضع قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز جلسه‌ای با حضور مدیر کل تعزیرات جکومتی استان اصفهان، مدیر کل، معاون حمل و نقل، روسای ادارات اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان و روسا کانون‌ها و انجمن‌های صنفی شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل کالا و مسافر در اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در ابتدای این جلسه مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان گفت: حمل و نقل از مشاغلی است که به عنوان یک صنعت ارز شمند در بین دیگر صنایع می‌باشد و این استان از نظر جایگاه حمل و نقل توانسته به عنوان بزرگ‌ترین استان در کشور شناخته شود.

امانی افزود: در استان اصفهان تعداد ۴۵۸ شرکت حمل و نقل کالابه همراه ۱۵ انجمن صنفی و یک کانون و همچنین ۱۳۶ شرکت حمل و نقل مسافر ۶ انجمن صنفی و یک کانون فعال مشغول به فعالیت هستند.

در ادامه معاون حمل ونقل اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان با اعلام اینکه سالانه بیش از ۴۴ میلیون تن بارنامه از استان اصفهان به دیگر نقاط جا به جا می‌شود اذعن کرد ک استان اصفهان رتبه اول در حمل و نقل کالا را در کشور به خود اختصاص داده است و سالانه نزدیک به ۱۷ میلیون مسافر به استمداد بیش از ۱۲ هزار راننده حرفه‌ای با بهره گیری از ۵ هزارانواع ناوگان که بیشترین تعداد در کشور است از استان اصفهان جا به جا می‌شوند.

صفا تاج تصریح کرد: استان اصفهان رتبه اول در تناژ کالای حمل شده، تعداد پایانه بار، تعداد پایانه مسافر وتعداد مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین با اشاره به وضع قانون جدید قاچاق کالا و ارز گفت: تاکید آخرین کمیسیون قاچاق کالا و ارز این است که اطلاعات به کلیه صنوف برسد و صنوف این اطلاعات را در اختیار دیگر اعضا و رانندگان بگذارند.

در ادامه این نشست مدیر کل تعزیرات حکومتی استان به بیان مزایا و اهمیت قانون وضع شده جدید برای رسیدگی به تخلفات و جرائم موجود در بحثحمل و نقل پرداخت و تصریح کرد: هنوز نیاز بیشتری به شناخت چالش‌ها و و مزیت‌های این صنعت در کنار ۲ شاخص اقتصادی و قانونمند بودن داریم.

صالحی افزود: اگر این ۲ شاخص در کنار هم باشند آشکار به آماده بودن بستر هاست و اگر نقطه مقابل هم باشند ملزم به فراهم آوردن بستر‌ها، زیرساخت‌ها، و همکاری دستگاه‌ها و نهادهای متولی را داریم.

وی ادامه داد: بحثعدم تناسب در میزان درآمد و هزینه است که باعثبه و جود آمدن چالش‌هایی از جمله نقض قوانین، قانون گریزی، جرم و… در صنعت حمل و نقل شده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان با اشاره به و ضع قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز اذعان داشت: این قانون از و رود و خروج کالا به کشور، تولید، تجارت و سرمایه گذاری دفاع می‌کند. صالحی بیان داشت: در این قانون برای اولین بار است که جرم قاچاق تعریف شده است و افزود: حیطه و گستره جرم قاچاق صرفا نقطه صفر مرزی نمی‌باشد بلکه تا محل عرضه و رسیدن به دست فروشنده هم مشمول قاچاق است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان با بیان اینکه کلیه انبار‌ها با ثبت مشخصات باید شناسنامه دار شوند اعلام داشت: تمام امکانات و وسایل حمل و نقل جاده‌ای کالا باید به سامانه رد یاب و کنترل سوخت هم تجهیز شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز