خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد راهیان نور استان اصفهان خبر داد:

فرهنگ جهادی دوران دفاع مقدس راه درمان مشکلات امروز کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۲۵۵

اصفهان یکی از توانمندترین استان های کشور در بحثایجاد زیر ساخت های اردوهای راهیان نور به شمار می رود که اردوهای راهیان نور امسال با شعار «ما ایستاده ایم» برگزار شد.

اصفهان یکی از توانمند‌ترین استان‌های کشور در بحثایجاد زیر ساخت‌های اردوهای راهیان نور به شمار می‌رود که اردوهای راهیان نور امسال با شعار «ما ایستاده‌ایم» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رئیس ستاد راهیان نور استان اصفهان با اشاره به اینکه بصیرت، اخلاص، توکل، عمل حماسی و جهادی چهار ویژگی مهم هشت سال دفاع مقدس بود گفت: هدف انقلاب اسلامی طبق نظر امام راحل و مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) رسیدن به جایگاه تمدن اسلامی است از طرفی ما معتقدیم که در دوران دفاع مقدس انقلاب اسلامی به جهان صادر شد.

سرهنگ محمد حسین عابدینی افزود: این صدور انقلاب هنگامی صورت می‌گیرد که جامعه به یک شکوفایی برسد. عابدینی ادامه داد: در صورتی که انقلاب اسلامی صادر شود تمدن اسلامی شکل می‌گیرد که ما شاهد صدور انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس بودیم.

وی گفت: شکوفایی جامعه اسلامی در دوران دفاع مقدس مقطعی بود و ما در اردوهای راهیان نور به دنبال این هستیم که شکل گیری تمدن اسلامی را به واسطه ترویج فرهنگ دوران دفاع مقدس نزدیک‌تر کنیم.

وی در بیان اینکه دوران دفاع مقدس دارای چه ویژگی‌هایی از تمدن اسلامی بود گفت: بصیرت، اخلاص، توکل، عمل حماسی و جهادی چهار ویژگی مهم هشت سال دفاع مقدس بود، لذا انسان‌های این دوران کسانی بودند که مد دانستند چه می‌کنند، برای چه کسی کار می‌کنند، از چه کسی باید کمک بگیرند و چگونه باید عمل کنند.

عابدینی، با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی یک گنج است بیان داشت: گنج این ویژگی را دارد که یک شیء گران بها که در گذشته مخفی شده و در آینده در صورت استخراج دوای درد ما خواهد بود.

وی تأکید کرد: راهیان نور به دنبال این است که بگوید راه درمان مشکلات امروز ما استفاده از‌‌ همان فرهنگی است که در دفاع مقدس حاکم بود و این‌‌ همان گنج دفاع مقدس است.

این مقام مسئول؛ با اشاره به اعزام بیش از ۱۷هزار نفر از دانش آموزان اصفهانی از ابتدای مهر تا کنون به سرزمین‌های نور گفت: از ۱۳ اسفند تا ۲۹ اسفند بیش از ۵ هزار نفر از دانشجویان سراسر استان به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

وی افزود: ۳۰هزار نفر از بسیجیان و عموم مردم استان نیز از ۱۴ اسفند تا پایان فروردین زائر سرزمین‌های نوربودند.

رئیس ستاد راهیان نور استان با اشاره به اینکه ۸۰ درصد از زائران به صورت متأهلی و خانوادگی اعزام شدند گفت: زائران از زیارتگاه‌های شهدای اردوند(عملیات والفجر۸)، شلمچه، کربلای ۴ یا نهرخین، طلائیه، منطقه عملیاتی رمضان، هویزه، معراج شهدای شهید محمودوند اهواز بازدید کردند.

عابدینی، با تأکید بر اینکه امسال برای اولین بار اعزام کاروان‌ها به صورت متمرکز توسط ستاد راهیان نور استان انجام گردید گفت: همهٔ زائرین در چهار اردوگاه شهید مسعودیان و شهدای اهواز، شهید حیدری دار خوین و مجموعه شهید باکری خرمشهر اسکان داده شدند. که اعزام کاروان‌ها به صورت متمرکز باعثبالا بودن کیفیت این اردو‌ها و ایجاد عدالت نسبی بین زائرین گردید.

رئیس ستاد راهیان نور استان اصفهان، با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی متفاوتی در طول سفر برای زائرین پیش بینی شده بود افزود: اعزام یک راوی و یک روحانی به همراه هر کاروان(اتوبوس)، برگزاری حلقه‌های معرفتی با حضور اساتید مجرب، روحانیون و راویان در اردوگاه‌ها، برگزاری برنامه‌های ویژه دهه فاطمیه، اجرای برنامه‌های ویژه در شلمچه، برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه برای هر کاروان از جلمه این برنامه هاست.

وی اضافه کرد: امسال به جای ارائه بسته فرهنگی به افراد، تصمیم نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی با تخفیف بالا برپا شد.

وی بیان داشت: زائرین اصفهانی در این اردو‌ها از رزمایشی که در استان خوزستان انجام گردید بازدید نموده که این رزمایش به صورت متمرکز به بازسازی بخشی از دوران اسلام، انقلاب اسلامی و بخشی از عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر می‌پردازد.

معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الزمان(عج) با اشاره به اینکه اصفهان یکی از توانمند‌ترین استان‌های کشور در بحثایجاد زیر ساخت‌های اردوهای راهیان نور به شمار می‌رود، بیان کرد: این اردو‌ها با شعار «ما ایستاده‌ایم» انجام خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه نگاه ما به خادمان شهدا فقط یک نگاه خدماتی نیست، گفت: برنامه‌های گستردهٔ فرهنگی و تربیتی برای خادمان شهدا نیزپیش بینی شده بود که به خوبی برگزار گردید.

عابدینی با اعلام اینکه تمرکزگرایی در اعزام کاروان‌ها یکی از ویژگی‌های اردوهای امسال بود افزود: بالابردن کیفیت غذا و اسکان از دیگر ویژگی‌های این اعزام‌ها بود

وی ادامه داد: کلیه اردوگاه‌ها دارای حسینه، آشپزخانه متمرکز، تختخواب، دفتر انتقادات و پیشنهادات و تحت نظارت‌های بهداشتی و ایمنی بودند.

رئیس قرارگاه راهیان نور استان اصفهان با اشاره به برگزاری جشنواره ملی سرزمین‌های نور از ۲۰ اسفند الی ۲۹ اسفند در خوستان گفت: تعداد ۱۵۰ اثر از استان اصفهان در این جشنواره شرکت کرده‌اند که ۲ اثر در رشته داستان نویسی و فیلم نامه موفق به کسب رتبه شدند. که این آثار توسط زائران از سال قبل در بخش‌های عکاسی، وبلاگ نویسی، داستان نویسی، فیلم نامه و غیره به این جشنواره ارسال شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز