خبرگزاری کار ایران

در دیدار معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان از زندان مرکزی مطرح شد:

حضور دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی و آموزشی در اصلاح و تربیت زندانیان الزامی است

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۲۹۴

ریشه یابی علل وقوع جرم و رفع این معضلات با انجام اقدامات فرهنگی در زندانها می تواند زمینه کاهش جمعیت کیفری را فراهم نماید.

ایلنا: معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان در دیدار مدیرکل زندانهای استان گفت: زندان مرکزی اصفهان در سال‌های گذشته و پس از انقلاب از وضعیت نامناسبی ازقبیل اسکان و بهداشت و درمان برخوردار بود که خوشبختانه امروز شاهد بهبود این شرایط هستیم و این دست مایه برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی و سعی و تلاش و تدابیر مدیریتی مسئولین و کارکنان است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ یاحی اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های بارز مدیران استفاده بهینه از منابع است که در زمینه‌های مختلف انسانی، مالی و دستگاه‌ها می‌توان امتیازات و فعالیت‌های خوبی را در مجموعه تحت امر خود داشته باشند که در این مجموعه این وضعیت به خوبی قابل شهود بود.

یاحی در ادامه با اشاره به اصلاح و تربیت مددجویان دورن زندان‌ها گفت: تلاش و فعالیت‌های خوبی بابرنامه ریزی و زمینه سازی در زندان مرکزی اجرا شده اما به نظر می‌رسد حضور دستگاههای اجرایی، فرهنگی، آموزشی و دانشگاه‌ها می‌تواند زندان‌ها را در تقویت اصلاح و تربیت و بازگشت صحیح به جامعه یاری رساند.

معاون استاندار اصفهان اقدامات فرهنگی در زندان‌ها را موجب کاهش جرم دانست و تصریح کرد: فعالیت هاو برنامه ریزی‌های خوبی در زمینه کاهش جمعیت کیفری و اصلاح و تربیت مددجویان توسط ریاست قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها در کشور پیاده و اجرا شده است.

وی ادامه داد: آنچه باید در استان‌ها با تلاش بیشتری پیگری و اجرا شود تعامل با دستگاههای مختلف و حضور آنان در صحنه است که باید بصورت ویژه در دستور کارقرار گرفته و با استخراج ریشه یابی علل وقوع جرم توسط افراد زمینه را در جامعه مهیا واز ورود افراد به زندان‌ها و بزه پیشگیری کرد.

مدیر کل زندانهای استان اصفهان گفت: در حال حاضر در این استان ۱۱ زندان کوچک و بزرگ با هدف نگهداری و بازپروری افراد خطاکار و بزهکار جامعه وجود دارد که روزانه با برنامه ریزی‌های مختلف در زمینه‌های فرهنگی و اصلاحی و تربیتی اقدامات موثری انجام می‌پذیرد.

امیری در ادامه بااشاره به وجود مشکلات متعدد در زمینه‌های مختلف اظهارداشت: زندان‌ها با چند گروه مشکلات از قبیل داخل مجموعه در زمینه‌های مختلف، خانواده‌های مددجویان بدلیل معیشت ورفاهیات ومراحل پس از آزادی و بازگشتن زندانی به سطح جامعه است که تنها مجموعه زندان نمی‌تواند در تمامی زمینه‌ها اقدامات موثررا به مرحله اجرا گذارد.

مدیرکل زندانهای استان به مشکلات موجود درزندان مرکزی و اردوگاه کاردرمانی اصفهان نیز اشاره‌ای کردو تصریح کرد: در زندان مرکزی اصفهان پس از توصیه‌های امام جمعه محترم اصفهان، خیرین و نیکوکاران اصفهانی وارد مجموعه شدند و با تشکیل خیریه باری بزرگ در زمینه آزادی زندانیان، کمک به بهداشت، درمان و معیشت خانواده‌ها برداشتندکه در این راستا بیش از ۹ هزار مترفضا در مجموعه زندان مرکزی احداثویا بازسازی شد.

وی در ادامه افزود: تلاش و کمک خیرین در زندان‌ها موجب ارامش و تقویت روحی زندانیان گردید اما برخی مشکلات مانند تامین آب شرب و توجه دانشگاههای علوم پزشکی استان و شهرستان به اردوگاه اصفهان از جمله ضروریات است که باید توسط دستگاههای اجرایی پیگیری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز