خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان تاکید کرد:

لزوم توجه جدی به تهیه نقشه مهندسی فرهنگی اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۴۹۳

نقشه مهندسی فرهنگی اصفهان باید تهیه شود تا از موازی کاری جلوگیری شده و مشخص گردد که فرهنگ برنامه دارد.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه فرهنگ در برنامه اصفهان ۹۵ مورد توجه جدی قرار گرفته است گفت: برای تحقق این مهم بودجه برنامه های فرهنگی در سال جدید ۲ برابر افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سید مرتضی سقائیان نژاد، اظهار داشت: احداث۳۹ مجموعه ورزشی - فرهنگی شامل ۱۶ مرکز ورزشی روباز و ۶ مجموعه ورزشی سرپوشیده و ۸ سالن مطالعه از برنامه های امسال است.

وی با بیان اینکه احداث۲۱ مرکز فرهنگی در برنامه پیش بینی شده در حالی که اکنون ۲۳ مرکز فرهنگی احداثشده است، افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ۲۸ مرکز ورزشی و ۶۵ سالن مطالعه پیش بینی شده بود اما اکنون ۴۷ مجموعه ورزشی و ۸۳ سالن مطالعه در اصفهان وجود دارد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: محله بندی، نامگذاری محلات، ایجاد مراکز فرهنگی و تخصصی، احیای مجموعه تخت فولاد، ایجاد مراکز تفریحی و گردشگری، مرمت ۴۲ تکیه و انتشار دانشنامه تخت فولاد و ۳۰۰ عنوان کتاب با موضوع اصفهان از اقدامات فرهنگی انجام شده است.

سقائیان نژاد با بیان اینکه اکنون کتابخانه تخت فولاد یکی از تخصصی ترین کتابخانه های فرهنگ و تاریخ کشور است، خاطرنشان کرد: ایجاد فضای تئاتر آیینی در کنار تالار هنر، مساعدت در عوارض ساخت و ساز خیریه ها، برگزاری برنامه احیا جاده ابریشم، احیای میدان امام علی(ع) و برگزاری نشست شهر اسلامی از دیگر اقدامات فرهنگی انجام شده در سال ۹۲ است.

شهردار اصفهان ادامه داد: ارتقای سبک زندگی، راه اندازی شعب بانک ایده در سطح شهر، احداثمرکز تئاتر شهر و اجرای ۱۱۹ پروژه عمرانی معاونت فرهنگی از جمله اقدامات فرهنگی سال جاری محسوب می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز