خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

تلاش و بسیج همگانی برای نظام مند کردن مباحثشهرسازی در کلانشهر اصفهان نیاز است

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۵۰۴

امروزه مشکل اساسی در کلانشهر اصفهان نظامند نبودن مباحثو ضوابط شهرسازی است که اگر برای رفع این مشکل همت و اقدام شود قطعاً خدمت بزرگی به شهر و شهروندان رخ خواهد داد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان، از نظاممند نبودن مباحثو ضوابط شهرسازی در کلانشهر اصفهان انتقاد کرد وگفت: ناهمگون و نامناسب بودن نماهای شهری، ناهماهنگی در فضاهای سبز عمودی و افقی، آلودگی‌های بصری ناشی از نصب تابلو‌ها، تعرض کسبه به پیاده رو‌ها و نبود آرامش در شهر را از جمله مشکلات و معضلات ناشی از عدم نظاممندی مباحثشهری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، علیرضا نصراصفهانی، تلاش و بسیج همگانی مسئولان دستگاه‌های ذیربط به ویژه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری در جهت نظاممند کردن مباحثشهرسازی در کلانشهر اصفهان و معرفی این شهر به عنوان الگو در این زمینه ضروری دانست.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان، اجرای راهکارهای اصولی و قانونی برای رفع این مشکلات را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: توجه و اجرای دقیق قوانین و مقررات بدون توجه به تعارفات و به دور از واسطه‌گری‌ها، ارائه آموزش‌های لازم به شهروندان در خصوص ساخت و ساز و ایجاد تسهیلات در ارائه پروانه ساختمانی، هدایت شهر به سمت نظم و انظباط و جلوگیری از دلالی و واسطه‌گری راهکار اساسی برای رفع معضلات و چالش‌های موجود در زمینه شهرسازی است.

وی با اشاره به نگرانی‌ها و دلواپسی‌ها و نارضایتی‌های شهروندان از نظاممند نبودن مباحثو ضوابط شهرسازی، از ایجاد فاصله با آرمان‌ها و اهداف در زمینه‌های شهرسازی، معماری و هنر در شهر اصفهان خبر داد و با ا شاره به اصولی نبودن تفکیک‌ها در شهر اصفهان گفت: همکاری و تعامل بیشتر شهرداری، معاونت شهرسازی و معماری و نظام مهندسی ساختمان و سازمان جهاد کشاورزی برای نظاممند کردن ضوابط شهرسازی و رفع مشکلات در این زمینه ضروری‌است.

نصراصفهانی، وجود ضعف در اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی را از دیگر مشکلات مهم شهر و شهروندان اصفهانی بیان و از آن انتقاد کرد و گفت: شهر اصفهان در این زمینه دچار آشفتگی، به هم ریختگی و نابسامانی است.

وی، لزوم ایجاد بسترهای مناسب، آموزش‌های لازم، اعمال و اجرای دقیق و اصولی قوانین و مقررات را مورد تاکید قرار داد و همکاری و هم افزایی شورای اسلامی شهر، شهرداری و پلیس راهور در جهت نهادینه کردن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از جمله نحوه پارک کردن، ‌ رعایت حقوق عابران پیاده و رانندگی ایمن را ضروری دانست و افزود: اگر در سال جاری بستر و همت لازم برای رفع این دو معضل و مشکل اساسی در کلانشهر اصفهان فراهم شود و در پایان سال مورد ارزیابی قرار گیرد خدمت بزرگی برای شهروندان خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز