خبرگزاری کار ایران

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد:

۱۱۰ پایگاه اورژانس در استان اصفهان در ایام نوروز در خدمت مسافران بود

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۳۰۰

تعداد ماموریت های ۱۱۵ اورژانس پیش بیمارستانی در استان اصفهان از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین امسال هشت هزار و ۱۳۸ مورد بوده که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جمع خبرنگاران گفت: افزایش ۵۰ درصدی ارائه خدمات درمانی در نوروز نشان دهنده فعالیت بیشتر مراکز دولتی در روزهای نوروز امسال است.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ حیدرعلی داوری تعداد ماموریت های ۱۱۵ اورژانس پیش بیمارستانی در استان اصفهان از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین امسال را هشت هزار و ۱۳۸ مورد اعلام و اظهار داشت: در روزهای تعطیل نیز شش هزار و ۳۹۸ مورد ارائه خدمات خاص برای بیماران دیالیزی داشتیم که ۱۴۳ نفر از آنها از مسافران نوروزی بودند.

وی با بیان اینکه ۱۱۰ پایگاه اورژانس در استان اصفهان در این مدت شامل ۵۶ پایگاه در جاده ها و ۵۴ پایگاه در شهرها فعال بود افزود: ۵۳ بیمارستان، ۲۰ شبکه بهداشتی، ۲۰ مرکز دندانپزشکی شبانه روزی، ۲۰ آزمایشگاه غیر بیمارستانی، همه آزمایشگاه های بیمارستان ها، ۳۰ درمانگاه و ۸۳ داروخانه شبانه روزی در تعطیلات نوروز امسال به مردم خدمت رسانی کردند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه سه معاونت درمان، بهداشت و غذا و دارو در کمیته بهداشت و درمان ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروز امسال استان فعال بودند، گفت: با وجود افزایش سفر به استان، با کاهش ۱۰ درصدی مرگ و میر ناشی از حوادثمواجه بودیم.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این نشست گفت: در ایام نوروز چهار هزار و ۷۰۰ مورد کمبود دارویی به این معاونت و مرکز اطلاع رسانی علوم دارویی و سموم استان گزارش شد.
«عباس جعفریان» با اشاره به اینکه سه هزار و ۶۰۰ مورد پاسخگویی از طریق مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم(۱۴۹۰) در این مدت صورت گرفته است افزود: ما در سال گذشته با ۴۷۰ مورد کمبود دارویی در استان اصفهان مواجه بودیم که تا پایان اسفند ماه گذشته به کمتر از ۸۰ قلم رسید.
وی با تاکید بر اینکه بیشتر کمبودهای دارویی مربوط به داروهای خارجی با برندهای خاص است، ادامه داد: مدیریت توزیع خوبی برای رفع کمبود داروها صورت گرفته با این حال در تامین برخی داروهای خاص و ضد سرطان همچنان با مشکل کمبود مواجهیم.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به ۳۳۱ مورد بازرسی از داروخانه ها در روزهای نوروز امسال گفت: ۱۰۰ واحد تولید غذایی نیز مورد بازرسی و ۵۷۰ نمونه مواد غذایی آزمایش شد.
مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به آغاز طرح بسیج سلامت نوروزی از اول اسفند ماه سال گذشته در این استان گفت: ۶۰ اکیپ ثابت و سیار در این مدت ۳۶ هزار و ۳۵۱ مورد بازرسی انجام دادند.
«حسین صفاری» افزود: در این مدت ۴۴۲ مورد تخلف بهداشتی در سطح استان مشاهده و به مراجع قضایی معرفی شد و ۴۱ مورد از آنها پلمپ شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز