خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان در جلسه شورای گفتگو خواستار شد:

سهم استان اصفهان از اعتبارات اسنادی به صورت شخصی باشد

کد خبر : ۱۵۹۳۳۱

استان اصفهان باید سهم قابل توجهی از اعتبارات اسنادی و منابع صندوق توسعه ملی را به خود اختصاص دهد.

استاندار اصفهان در دوازدهمین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان گفت: طی ۱۰ ماه گذشته ۱۰ میلیارد دلار اعتبارات اسنادی(lc) گشایش یافته است و ۵۰ میلیارد دلار در دست بررسی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، «رسول زرگرپور» خواستار شخص شدن سهم استان اصفهان از این اعتبارات شد و گفت: بخش صنعت، معدن و کشاورزی استان جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد و در حال حاضر صنعتی‌ترین استان کشور شناخته می‌شود و انتظار می‌رود که اختصاص این اعتبارات به اصفهان متناسب با توانمندی‌هایش باشد.

وی از معاونت برنامه ریزی استانداری خواستار ارایه گزارشی از میزان تخصیص اعتبارات اسنادی گشایش یافته به استان شد و گفت: اتاق بازرگانی نیز باید نسبت به این موضوع پیگیری‌های مورد نیاز را انجام دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار استفاده بنگاه‌های اقتصادی استان از منابع صندوق توسعه ملی شد و گفت: استان با توجه به ظرفیت واحدهای صنعتی و تولیدی خود می‌تواند یکی از مهم‌ترین مشتریان این صندوق باشد.

ستاد هدفمندی یارانه‌های استان هفت کارگروه تخصصی تشکیل داده است

زرگرپور در ادامه سخنان خود به تشکیل ستاد هدفمندی یارانه‌های استان و تشکیل کارگروه‌های صنعتی، کشاورزی، حمل و نقل، سوخت، تنظیم بازار، امنیتی، انتظامی، اطلاع رسانی اشاره کرد و گفت: کمیته هماهنگی ستاد به ریاست استاندار به صورت مرتب تشکیل می‌شود و اعضای اتاق در کارگروه صنعت و کشاورزی حضور دارند و می‌توانند نظرات بخش خصوصی را در این زمینه ارایه کنند.

وی با اشاره به مشکلات فاز اول هدفمندی یارانه‌ها گفت: با آسیب‌شناسی صورت گرفته از فاز اول قانون تلاش شده که در فاز دوم شاهد بروز این مشکلات نباشیم و با این وجود بخش خصوصی می‌تواند در اجرای موفق فاز دوم نقش موثری داشته باشد.

زرگرپور در بخش دیگری از سخنان خود خواستار مشارکت بیشتر بخش خصوصی بویژه اصناف در مراحل تنظیم قانون مالیات بر ارزش افزوده شد و گفت: اگر از اصناف در مراحل تنظیم اولیه قانون دعوت به ارایه نظر می‌شد امروز شاهد بروز مشکلات در اجرای قانون نبودیم.

رییس شورای گفتگو استان اصفهان در ادامه سخنان خود از تدوین برنامه شورا در سال ۹۳ در جلسه آینده خبر داد و گفت: موضوعاتی که بیشترین مسایل و مشکلات فعالان اقتصادی با آن روبرو نیست در جلسه بعدی اولویت بندی می‌شود تا در سال جاری به آن پرداخته شود.

به جای روضه خوانی برای زاینده رود، اقدام عملی انجام دهیم

زرگرپور در این جلسه نیز به بحران آب زاینده رود اشاره کرد و خواستار تمرکز توان استان در اجرایی شدن مصوبه ۹ ماده شورای عالی آب در مورد زاینده رود شد و گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر برای زاینده رود فقط روضه خواندیم و باید به جای روضه خوانی کار عملی برای احیای رودخانه انجام دهیم.

وی از محاسبه خسارات کشاورزان استان ناشی از خشکسالی با فرمول جدید خبر داد.

وی مدیریت یکپارچه بر رودخانه را یکی از بندهای این مصوبه دانست و گفت: ایجاد سیستم کنترلی در برداشت آب و همچنین تنظیم منابع و مصارف آب از مهم‌ترین اقداماتی است که توسط مدیریت یکپارچه باید صورت گیرد.

وی همچنین از اجرای پروژه تونل گلاب ۲ و بهشت آباد خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تا حق آبه‌های رودخانه احصا شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز