خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان اصفهان:

۹۹۰ معدن در استان اصفهان فعال است

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۶۲۹

بر اساس قانون ۱۰ تا ۳۰ درصد بهره برداری معادن متعلق به دولت است و دولت بر اساس شرایط استخراج معادن و سایر موولفه ها حقوق دولتی را در پایان سال اعلام می کند.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان اصفهان، در چهاردهمین جلسه کمیته معدن کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی اصفهان عملکرد سازمان را در دو موضوع تربیت نیروی‌های متخصص بخش معدن و سازمان دهی آنان و معرفی به معدنکاران استان برشمرد و گفت: صدور پروانه اشتغال برای مهندسین معدن و تعیین صلاحیت علمی و همچنین آموزش به افرادی که در بخش معدن کار می‌کنند از جمله فعالیت‌های این سازمان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، «فریدون هدایت» با بیان اینکه ۹۹۰ معدن در استان فعال است که ۳۵۰ عدد آن معادن شن، ماسه و خاک است افزود: آموزش‌های به روز در حوزه‌های مختلف از جمله نگهداری ماشین آلات و تجهیزات معدنی می‌تواند به افزایش بهره وری در معادن استان کمک کند.

وی تصریح کرد: سازمان مهندسی معدن استان دارای ۱۸۰ عضو است که در بخش معدن ۷۹۳ عضو، زمین‌شناسی ۷۶۶ عضو، نقشه برداری ۱۰۱ عضو، متالوژی استخراج صنعتی ۶۸ نفر، سایر رشته‌ها ۴ نفر، عضویت پذیرفته است.

وی تصریح کرد: ۴۹۰ نفر از اعضا پروانه اشتغال گرفته‌اند که در زمینه معدن ۱۶۹ نفر، استخراج ۲۵۱، اکتشاف ۴۷ نفر، متالوژی استخراجی ۱۵نفر و ۸ نفردر سایر رشته‌ها موفق به اخذ این پروانه شدند.

وی گفت: بر اساس قانون ۱۰ تا ۳۰ درصد بهره برداری معادن متعلق به دولت است و دولت بر اساس شرایط استخراج معادن و سایر موولفه‌ها حقوق دولتی را در پایان سال اعلام می‌کند.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان اصفهان اضافه کرد: بر اساس قانون معدن کاران باید هرسه ماه یکبار معاملات خود را به اطلاع دولت برسانند تا حصوص دولتی آن محاسبه شود.

وی یادآور شد: بعضی معادن درجه سوم که حقوق دولتی معادن در برخی از استان‌ها بالا بوده است نیازمند تعدیل بوده و به همین دلیل دولت در پایان سال حقوق مالکانه را تعدیل می‌کند.

وی خواستار بررسی کار‌شناسی معادن و قیمت‌های واقعی از اختصاص حقوق مالکانه شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز