خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد:

ایجاد فرهنگ صنعتی در استان اصفهان یک ضرورت است

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۰۲۴

با وجودی که بیش از ۸ هزارواحد صنعتی دراستان اصفهان فعالیت می کنند فرهنگ صنعتی دراستان شکل نگرفته است.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان درنشست مشترک کمیسیون تجارت و آموزش اتاق بازرگانی اصفهان خواستارایجاد فرهنگ صنعتی دراستان اصفهان شد و گفت: با وجودی که بیش از ۸ هزارواحد صنعتی در استان اصفهان فعالیت می‌کنند فرهنگ صنعتی در استان شکل نگرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، خسرو کسائیان، با اشاره به فعالیت‌های آموزشی اتاق در راستای فرهنگ سازی صنعتی در استان گفت: فرهنگ سازی باید از مدارس ودانشگاه‌ها شروع شود تا کارآفرینی و صنعتی فکر کردن نهادینه شود.

وی ازتشکیل کمیته فرهنگ سازی صنعتی زیر نظر کمیسیون آموزش اتاق خبر داد و گفت: اینکه مسایل و مشکلات یک فعال اقتصادی یا تولید کننده توسط سازمان‌های دولتی مورد پیگیری قرارگیرد و دغدغه برای آن سازمان باشد نوعی فرهنگ سازی است.

وی تصمیم گیری موثر و مثبت برای صنعت را نیازمند داشتن تجربه مدیریت در یک واحد صنعتی دانست و گفت: چنانچه یک مسوول دولتی مسایل و مشکلات یک واحد صنعتی را تجربه نکرده باشد نمی‌تواند تصمیمی برای اعتلای صنعت بگیرد.

«محمدرضا ابکا» رییس انجمن خدمات فنی و مهندسی استان اصفهان از آمادگی این انجمن برای انجام پروژه‌های فنی و مهندسی استان خبر داد و گفت: ۱۲۸ شرکت حقوقی عضو این انجمن می‌باشند که می‌توانند پروژه‌های فنی و مهندسی داخلی و خارجی را به انجام برسانند.

«مصطفی مختاری» عضو کمیسیون تجارت اتاق اصفهان خواستار ایجاد عدالت در روابط دولت با بخش خصوصی شد و گفت: چنانچه بخش خصوصی حقوق بخش دولتی را پرداخت نکند با جرایم سنگین روبرو می‌شود ولی بخش خصوصی که از دولت طلب دارد هیچ جریمه‌ای دریافت نمی‌کند.

وی خواستار تنظیم روابط دو طرفه صحیح بین بخش دولتی و بخش خصوصی شد و گفت: چنانچه بخش دولتی به بخش خصوصی در فعالیت‌های خود ضرری وارد کرد باید هزینه آن به فعال اقتصادی پرداخت شود ولی در شرایط کنونی با وجود اشتباهات کارمندان دولتی و تحمیل هزینه بر فعالان اقتصادی هیج خسارتی دریافت نمی‌شود.

«مهدی حاج کاظمیان» مشاور بازرگانی اتاق اصفهان از سخت گیری‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت در صدور کارت بازرگانی انتقاد کرد و گفت: اضافه کردن بخش نامه‌های جانبی به اصل قانون کارت بازرگانی باعثسخت‌تر شدن دریافت کارت بازرگانی برای فعالان اقتصادی شده است.

«جواد ظهیری» صادرکننده نمونه اتاق اصفهان، صنعت استان را دامنگیر مسایل داخلی و خارجی دانست و گفت: برخی از مسایل صنعتگران در داخل استان قابل حل است و درخواست‌های منطقی و معقول فعالان اقتصادی را می‌توان با کمک سازمان‌های دولتی در درون استان مورد توجه قرار داد.

«رضا خیامیان» مسوول کمیته انرژی، نفت و محیط زیست اتاق اصفهان در این نشست گفت: استان اصفهان با وجود توانمندی‌های بسیار در بخش صنعت همواره سخت‌ترین استان برای فعالیت است زیرا خودتحریمی‌های داخلی از تحریم‌های خارجی بیشتر تاثیرات گذاشته است.

وی خواستار تشکیل کمیته مشترک بین اتاق و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با هدف روان سازی فعالیت‌های صنعتی در استان شد و گفت: ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی می‌تواند سرمایه گذاری داخلی و خارجی را جذب کند.

«عباس تاجبخش» مسوول کمیته معدن اتاق اصفهان در این نشست افزایش هفت برابری حقوق دولتی معادن را یکی از مهم‌ترین چالش‌های بخش معدن استان برشمرد و گفت: افزایش حقوق دولت در پایان سال گذشته باعثبروز مشکلات بسیاری برای معدن کاران استان شده است.

وی با اشاره به اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: حمایت از تولید در قانون هدفمندی یارانه‌ها مورد تاکید قرار گرفته است ولی اجرایی نمی‌شود و افزا یش قیمت حامل‌های انرژی بویژه گازوییل در فعالیت معادن استان بسیار تاثیرگذار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز