خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اعلام کرد:

حجم ذخیره سد زاینده رود به ۳۱۴ میلیون متر مکعب رسید

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۲۱۲

با توجه به تنشهای آبی ایجاد شده در ۱۲ استان کشور و کاهش حجم ذخیره سد زاینده رود نسبت به میانگین بلند مدت، باید در مصرف آب صرفه جویی کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در جمع مسئولین شهرستان دهاقان و با حضور امام جمعه، نماینده مجلس شورای اسلامی، فرماندار، شهردار گفت: در سال جاری باید توجه ویژه‌ای به امر مدیریت مصرف و کاهش میزان هدر رفت آب صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ هاشم امینی به میزان بارندگی در دنیا، ایران و اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: باتوجه به وقوع پیاپی خشکسالی در کشور و استان اصفهان که کاهش میزان بارندگی را به همراه داشته مصرف بهینه آب امری ضروری است این درحالیست که هم اکنون ۱۲ استان در کشور در مرحله تنش آبی قرار دارد که اصفهان یکی از استان‌هایی است که مواجه با تنش آبی شده است.

مدیر عامل شرکت با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۹۳ با نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، کار در مقوله فرهنگ جامعه را در مورد مصرف بهینه آب بسیار گسترده اشاره نمود و این مهم را وظیفه کلیه ارگانهای خدمت رسان مردمی دانست.

وی اذعان داشت: در سنوات گذشته ۷ جلسه شورای عالی آب کشور تشکیل شده در حالیکه در هشت ماه اخیر ۶ جلسه شورای عالی آب در کشور برگزار شد که این امر نشان از اهتمام وزارت نیرو جهت حل مشکل کم آبی در کشور است.

امینی به حجم ذخیره آب در سد زاینده رود اشاره و خاطر نشان کرد: در حال حاضر حجم ذخیره سد زاینده رود ۳۱۴ میلیون متر مکعب است که نسبت به میانگین بلندمدت بسیار کاهش یافته است لذا بهره برداران از زاینده رود باید در مصرف آب صرفه جویی کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان پیرامون اجرای طرح‌های آبفا در دهاقان اظهار داشت: عملیات خط آبرسانی به دهاقان و نیز اجرای پروژه شبکه جمع آوری فاضلاب از مطالبات دیرینه مردم این منطقه بوده است که هم اکنون در دستور کار قرار گرفته است اما اجرای به موقع این پروژه‌ها نیاز به تزریق اعتبارات بخش خصوصی است چرا که اجرای پروژه‌ها با تأمین اعتبارات دولتی زمانبر است و ده‌ها سال به طول می‌انجامد. این درحالیست که می‌توان با استفاده از ظرفیت تبصره ۳ ماده واحده در کمترین زمان ممکن پروژه‌ها به بهره برداری برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز