خبرگزاری کار ایران

در دیدار امام جمعه اصفهان با اعضای ستاد بزرگداشت شهید مطهری مطرح شد:

خلوص نیت، علم و تقوا رمز ماندگاری شهید مطهری است

کد خبر : ۱۶۱۳۵۳

کتاب‌های شهید مطهری به ۳۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت شهید مطهری گفت: خلوص نیت را شهید مطهری عنوان کرد و گفت: همه ما خوشه چین خرمن علم و تقوای شهید مطهری هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاداظهار داشت: خیلی ها کتاب نوشتند و شاید قلمی بهتر از شهید مطهری هم داشتند، لیکن آنچه باعثماندگاری نام و آثار این شهید بزرگوار شد نیت الهی و خلوص نیتشان بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری به خاطره ای از شیخ عباس قمی صاحب مفاتیح الجنان اشاره کرد و گفت: شیخ عباس گفته بود برای نوشتن منتهی الامال خیلی بیشتر از مفاتیح زحمت کشیدم اما خلوص نیتم در نوشتن مفاتیح بیشتر بود و همین امر باعثترویج این کتاب شد.

وی تصریح کرد: دل ها در دست خداست لذا هر گاه عملی برای خدا خالص گردد لاجرم بر دل و جان مخاطب می نشیند و آثار استاد مطهری نیز شامل همین قاعده شده است.

آیت الله طباطبایی علت ماندگاری حادثه کربلا را نیز اخلاص در عمل دانست و افزود: این که امام حسین(ع) شب قبل از جنگ یاران خود را جمع می کند و به آنها می گوید هر که می خواهد برود، از نظر فنون جنگی معقول نیست لیکن این عمل برای این بود که خالص ترین ها بمانند و همین امر کربلا را ماندگار کرد.

وی خاطر نشان کرد: نیت یعنی آنچه انسان را برای انجام کاری حرکت می دهد لذا به حرف و بیان نیست و چون مطهری برای خدا حرکت کرد، کار کردن برای او به منزله کار کردن برای خداست.

امام جمعه اصفهان به غنای علمی آثار آن بزرگوار اشاره کرد و گفت: با مطالعه هر صفحه از کتاب هایش چیزی می آموزی و آثار او تنها آثاری بود که به صورت مطلق مورد تأیید امام(ره) قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان بر لزوم مخاطب شناسی در ارائه آثار تأکید کرد و گفت: تعریف سیر مطالعاتی شهید مطهری برای جوانان، نوجوانان، مسلمانان یا خارج نشینان غیر مسلمان بسیار متفاوت است لذا باید برای تعریف سیرهای متفاوت بر اساس مخاطبان مختلف تلاش کرد.

وی اظهار داشت: سعی کنید خالصانه به دنبال ترویج افکار شهید مطهری که همان تفکر اسلام است، باشید و به جای هیاهو و برگزاری همایش های متعدد به دنبال کار اثرگذار باشید.

قائم مقام بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری، شعار امسال ستاد بزرگداشت را با توجه به موقعیت جهان و کشورهای اسلامی، " شهید مطهری و وحدت اسلامی " عنوان کرد و گفت: کتابهای این استاد گرامی به ۳۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده و در بسیاری از کشورها مردم با سرمایه های خود اقدام به ترجمه و چاپ آن می کنند.

جعفری جلوه از ساخت مستندی در خصوص تأثیر افکار شهید مطهری در خارج کشور خبر داد و افزود: این ستاد نه تنها در استان های مختلف از طریق کانونهای فعال، اقداماتی را انجام می دهد بلکه در سطح بین الملل نیز فعال است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز