خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

حمایت از تولید داخلی باید از حالت شعار و سخنرانی خارج شود

کد خبر : ۱۶۱۳۹۳

واردات بی رویه محصولات خارجی، تعرفه ها بالا و سیستم نامطلوب بانکی، تولید داخلی را به سمت نابودی می برد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در بازدید از بزرگ‌ترین مجموعه تولید کننده لوازم خانگی کشوراظهارداشت: واردات بی‌رویه محصولات خارجی، شرایط نامناسب بانکی، تعرفه‌ها و دیگر عوامل باعثشده که تولید داخلی با مشکل رو به رو شود و صنعتگر ایرانی در شرایط نامطلوبی به کار خود ادامه دهد و حتی مجبور شود که تولید خود را متوقف کند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، ارسلان فتحی‌پور ادامه داد: توسعه و پیشرفت مستلزم توجه جدی به تولید داخلی است، هر چه محوریت را بر تولید داخلی قرار دهیم به طور حتم شرایط اقتصادی کشور از این وضعیت خارج و بهتر خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه مقوله حمایت از تولید داخلی باید از حالت شعار و سخنرانی خارج شود، تصریح کرد: از دولت انتظار می‌رود که زمینه را برای تولید صددرصدی مجموعه‌های صنعتی داخلی و به خصوص صنایع بخش خصوصی فراهم کند، همچنین صندوق توسعه ملی باید تلاش کند که تولیدکنندگان ایرانی به بهترین شکل حمایت شوند.

فتحی‌پور، در ارتباط با گروه صنعتی انتخاب به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه تولیدکننده لوازم خانگی کشور، گفت: این مجموعه صنعتی به بهترین شکل مباحثاقتصاد مقاومتی، فرهنگ، اشتفال زایی و تولید محصولات با کیفیت را دنبال می‌کند و عدم توجه به مباحثمادی صرف و اختصاص بخش قابل توجهی از درآمد حاصله به مباحثفرهنگی و معنوی از نکات مهم و بی‌نظیر است.

وی با اشاره به اهمیت استان اصفهان در صنعت کشور، گفت: به طور جدی به دنبال رفع مشکلات صنایع و تولیدکنندگان موفق استان اصفهان خواهم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز