خبرگزاری کار ایران

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان:

۱۰ واحد صنعتی استان درصدد رفع آلایندگی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۳۰۷

استان اصفهان با دارا بودن بیشترین صنایع آلاینده در کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: در سال ۹۱ تعداد ۹۶۱ واحد آلاینده صنعتی در استان شناسایی و در سال گذشته تعدادی از آن‌ها از لیست صنایع آلاینده خارج شد.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ رجبعلی قاسمی با بیان اینکه استان اصفهان ۹۴۸ واحد آلاینده صنعتی دارد، اضافه کرد: این نهاد هر سال واحدهای صنعتی آلاینده را در استان پایش و کنترل می‌کند.
وی با اشاره به اینکه اگر آلودگی این واحد‌ها از حد استاندارد بیشتر باشد به مراجع قضایی معرفی می‌شود افزود: بزودی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گزارش کاملی از تعداد صنایع آلاینده معرفی شده به مراجع قضایی را اعلام می‌کند.
قاسمی تاکید کرد: هدف از اعمال قانون این است که صنایع با جدیت بیشتری اقدامات زیست محیطی که جزو وظایفشان است را انجام دهند و تا زمانی که خودشان را به استاندارد‌ها نرسانند و یا در جهت استاندارد شدن قدم برندارند، برنامه‌های حقوقی اداره کل محیط زیست استان همچنان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه استان اصفهان دارای سه صنعت آلاینده بزرگ شامل نیروگاههای شهید منتظری و اصفهان و ذوب آهن است، ادامه داد: در حال حاضر ۱۰ واحد صنعتی متوسط استان درصدد رفع آلایندگی هستند.
وی اذعان داشت: در استان اصفهان ۳۰ واحد صنایع کارگاهی آلاینده نیز وجود دارد که به طور متناوب کار نمی‌کنند.
قاسمی با بیان اینکه این صنایع کارگاهی، کوچک و فاقد درآمد هستند، اضافه کرد: این واحد‌ها برای آلایندگی دچار مشکل هستند زیرا توانایی نصب فیلترهای رفع آلایندگی را از نظر مالی ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز