خبرگزاری کار ایران

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد:

واحدهای تولیدی توان پرداخت تسهیلات بانکی با نرخ بهره بالای ۲۵ درصد را ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۶۶۱

با افزایش نرخ تورم در اقتصاد ایران بخش تولید بهره چندانی نمی‌برد و به همین دلیل در طی سال‌های گذشته شاهد تعطیل شدن واحدهای تولیدی بسیاری در کشور بوده‌ایم.

نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: بنگاه‌های تجارتی همواره در موج‌های اقتصادی سال‌های گذشته بهره‌مند‌تر از واحدهای تولیدی بودند و نگاه به بخش توزیع همچنان در سیاست‌های اقتصادی پررنگ‌تر است.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ سید عبدوالوهاب سهل آبادی کمبود تولیدی برشمرد و اظهار داشت: بخش توزیع به راحتی می‌تواند تسهیلات بانکی با نرخ بهره بالای ۲۵ درصد را پرداخت کند ولی واحدهای تولیدی توان پرداخت این نرخ‌ها را ندارند.
وی با بیان اینکه کشور عمدتا یک کشور تجاری است تا تولیدی افزود: هر چقدر نرخ تورم در اقتصاد ایران افزایش پیدا کند بخش توزیع و بازار همواره منتفع می‌شوند و بخش تولید بهره چندانی نمی‌برد و به همین دلیل در طی سالهای گذشته شاهد تعطیل شدن واحدهای تولیدی بسیار و تولد واحدهای تجاری هستیم.
سهل آبادی به تعویق افتادن مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها را خواستار شد و تصریح کرد: تمامی تشکل‌های اقتصادی و برخی اقتصاددانان تعویق مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها واحدهای تولیدی سرپا را به تعطیلی می‌کشاند.
رییس کمیسیون پشتیبانی اتاق بازرگانی اصفهان حضور قضات دادگستری در هیات‌های حل اختلاف تشخیص مطالبات و مالیاتی را مهم و اثرگذار دانست و اذعان داشت: کمیسیون پشتیبانی به عنوان مسوول نمایندگان اتاق در هیات‌های حل اختلاف تلاش می‌کند گزارشی از حضور و غیاب نمایندگان مسوول در این هیات‌ها تهیه کند.
مسوول کمیته حقوقی کمیسیون در این جلسه خاطر نشان کرد: کمیته حقوق کمیسیون در طول سال گذشته تلاش کرده به موضوعاتی از قبیل بررسی نحوه اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ و همچنین بررسی مسایل بحران آب در استان و آلودگی شهر اصفهان بپردازد.
کامران پورجوهری امضای تفاهم نامه همکاری مجمع امور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و اتاق بازرگانی اصفهان را یکی از اقدامات این کمیسیون عنوان کرد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه اتاق می‌تواند پیشنهادات و نظرات کار‌شناسی را به نمایندگان ارایه کند و همچنین مجمع می‌تواند نظر فنیدر مجلس جویا شود.
وی با اشاره به رتبه ۲۸ استان اصفهان در دریافت بودجه و رتبه دوم در پرداخت مالیات خاطر نشان کرد: بررسی جایگاه بودجه استان به زودی در قالب یک نشست مشترک با مجمع نمایندگان استان اصفهان در اتاق برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز