خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان در دیدار با مسئولین تشکل‌های کارگری و کار فرمایی عنوان کرد:

برای توسعه‌ی اشتغال بهره‌گیری از صنایع پاک در اولویت است

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۶۹۵

در کارگروه اشتغال استان در سال جاری، تثبیت و توسعه ی اشتغال به صورت جدی تر بررسی خواهد شد.

استاندار اصفهان در دیدار با مسئولین تشکل‌های کارگری و کارآفرینی و همچنین تعاونگران و کارگران نخبهٔ استان ضمن گرامیداشت هفتهٔ کار و کارگر گفت: مسئولان باید پاسخگوی مسائل و مشکلات جامعهٔ کارگری باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رسول زرگر‌پور صدور کارت منزلت در تهران را امری خوب برای بازنشستگان عنوان کرد و افزود: در استان اصفهان نیز این امر باید مورد توجه مدیران مربوطه قرار گیرد.

استاندار اصفهان با اشاره به ۱۰ هزار واحد صنعتی در استان، تصریح کرد: ۳۰ درصد از این واحدهای صنعتی به نحوی با برخی از مشکلات دست وپنجه نرم می‌کنند این در حالی است که استان اصفهان در حدود یک میلیون کارگر بیمه شده دارد.

زرگرپور افزود: متاسفانه در شرایطی که بر اثر رکود و یا تورم در کشور ایجاد می‌شود واحد‌های صنعتی با بیشترین مشکل روبرو می‌شوند و این واحد‌ها با کاهش نیروهای خود، باعثافزایش نرخ بیکاری در استان شده‌اند.

وی تثبیت اشتغال موجود را اصل اول مدیریت استان در موضوع کار و کارگری برشمرد و افزود: کارگروه اشتغال استان در سال جاری به ریاست استاندار به منظور تثبیت و توسعهٔ اشتغال وپیگیری جدی‌تر مسائل کارگری تشکیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه توسعهٔ اشتغال در استان با معضلاتی روبرو است، افزود: در شرایط خشکسالی و کمبود آب و همچنین آلودگی هوا باید برای توسعهٔ اشتغال در بخش صنعت از صنایع کم آب بر و همچنین پاک بهره گیریم.

وی با بیان اینکه خدمات و گردشگری باید محور توسعهٔ اشتغال در استان قرار گیرد، اظهار داشت: در استان اصفهان همهٔ امکانات طبیعی وتاریخی برای افزایش گردشگری وجود دارد اما تناسبی بین این ظرفیت‌ها نیست.

استاندار اصفهان کمبود تخت را یکی از مشکلات در زمینهٔ اماکن اقامتی گردشگری عنوان کرد و افزود: در استان اصفهان تنها ۱۲ هزار تخت وجود دارد که برای توسعهٔ گردشگری کافی نیست.

وی با تاکید بر اینکه صنعتگران و فعالان اقتصادی باید از فرصت به وجود آمده در جذب اعتبارات ارزی و ریالی در صندوق توسعهٔ ملی استفاده کنند، افزود: اصفهان پتانسیل و زیرساخت‌های زیادی برای جذب این اعتبارات دارد.

زرگرپور با بیان اینکه بخش اعظمی از مشکلات و مسائل کارگری ملی است، افزود: این مسائل باید در دولت مطرح و پیگیری شود.

وی از تشکل‌های کارگری خواست مسائل و مشکلات خود را اولویت بندی و احصا نمایند و با ارائهٔ راه حل در خصوص حل مشکلات و جمع بندی آن‌ها، مدیریت استان را در حل مشکلات یاری نمایند.

استاندار اصفهان افزود: مدیریت استان و مدیران مربوطه موارد را در دستور کار قرار داده و بعد از پیگیری، نتایج را به اطلاع کارگران خواهد رساند.

وی با بیان اینکه طرح‌های پیشنهادی از سوی کارگران در صورت لزوم به مجلس نیز ارائه می‌گردد، اظهار داشت: جامعهٔ کارگری باید به این اعتماد برسد که مسئولین پیگیر مسائل و مشکلات آن‌ها هستند.

محمد رضا سپهری رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی کشور که به همراه فرماندار و رئیس شورای شهر اصفهان در این جلسه حضور داشتند گفت: امیدواریم که در سال ۹۳ با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها بخشی از بار سلامت و درمان که بر دوش مردم و کارگران است کاهش یافته وضعیت درمان کشور بهبود یابد.

وی بر حمایت از تولید و تولید کنندگان تاکید کرد و افزود: در دولت جدید امیدواریم شرایط کسب و کار و سرمایه گذاری بهبود یابد.

سپهری ضمن تشکر از استاندار اصفهان گفت: مدیریت استان اصفهان نشان می‌دهد که اهمیت ویژه‌ای برای کارو تولید قائل است و این جلسه فرصت خوبی بود که همه در یک محیط دوستانه مسائل و مشکلات را بیان کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز