خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان خبر داد:

تولیدات ریل ملی ذوب آهن در سال ۹۴ وارد بازار می شود / / ساخت کارخانه تولید ریل ملی در مرحله اجرا

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۹۷۶

عملکرد سوددهی ذوب آهن در سال ۹۲ مثبت بود / این کارخانه در سال جاری با توانمندی هایی که در زمینه تولید ریل دارد و با قطعی شدن قرارداد پایلوتی برای تولید ریل در کشور آماده خواهد شد.

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان با ا شاره به نهایی شدن قرارداد تولید ریل ملی در کشورگفت: با توجه به توانمندی های متخصصان وهمت تلاشگران ذوب آهن و پیگیری های بعمل آمده، قرارداد تولید ریلی ملی در این شرکت نهایی وهم اکنون در مرحله اجرا قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، اردشیر سعد محمدی؛ اهمیت تولید این کالای استراتژی فولادی را برای کشور و زیرساخت های موجود یاد آور شد وگفت: با توجه به توسعه زیربناهای کشور وتوسعه صنعتی با توانمندی های موجود، ذوب آهن اصفهان می تواند پاسخگوی نیازهای داخلی وحتی صادرات در این زمینه باشد.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت تولید این کالای صنعتی مهم ونقش آن در صرفه جویی ارزی واشتغال زایی، مسئولین وزارت مسکن وشهرسازی حمایت جدی را در این زمینه داشته باشند وذوب آهن اصفهان نیز تلاش خواهد کرد، این محصول را مطابق با استاندارد های بین المللی عملیاتی نموده وسبد محصولاتی خود را با نگاه به تولید محصولات جدید متنوع نماید.

وی با اشاره به تولید ریل u۳۳ در ذوب آهن گفت: این محصول که در سالهای گذشته تولید شده است صرفا در مسیرهای کوتاه قابل کاربرد است اما در مسیرهای طولانی وحجم حمل ونقل ریلی سنگین، نیاز به ریل UIC۶۰ می باشد که امید است با راه اندازی خط جدید تولید ریل در سال ۹۴ اولین محصول UIC۶۰ در بازار عرضه می شود.

سعد محمدی، مدت زمان اجرای خط جدید جهت تولید ریل را ۱۴ ماه واز شهریور ۹۴ ذکرکرد وگفت: در خط جدید برنامه هایی نیز در نظر گرفته شده است تا بتوان انواع ریل تا مقطع UIC۸۵ را تولید نمود.

وی ظرفیت تولید این نورد را ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن در سال ذکر نمود وگفت: بر اساس برنامه توسعه پنجم وچشم انداز ۱۴۰۴ کشور، هر سال باید هزار کیلومتر خط ریل ایجاد شود که معادل ۱۷۰ الی ۱۸۰ هزار تن می باشد. بنابراین ریل تولید شده در ذوب آهن می تواند علاوه بر رفع نیازهای داخلی، به کشورهای منطقه نیز صادر شود.

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: پس از راه اندازی وتولید ریل UIC۶۰، این شرکت می تواند ریل های پرسرعت را نیز تولید نماید وتولیدات خود را با نیازهای جدید صنعت ریلی همگام سازد.

وی افزود: در سال جاری نیز برنامه هایی برای تولید۳ میلیون تن در حال اجرا است که خوشبختانه با کسب رکوردهای پی درپی تولید در طی فروردین ماه در بخش های مختلف از جمله کوره بلند، فولادسازی، آگلومراسیون وکک سازی روند افزایش تولید برای رسیدن به هدف مورد نظر با جدیت در حال پیگیری است.

وی یکی دیگر از اهداف ذوب آهن در سال جدید را ورود جدی در بخش معدن واکتشاف معادن ذکر نمود وگفت: هم اکنون این شرکت صد در صد سهام ذغال سنگ شاهرود را خریداری نموده و درصدد گسترش فعالیت در معادن دیگر وحتی انجام عملیات اکتشاف در معادن می باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز