خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در نخستین نشست خبری تاکید کرد:

تخصیص بودجه به مدارس بر اساس تعداد دانش‌آموزان است

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۳۶۹

گسترش فضای نقادی، گفتگو، صحبت و تعامل دوطرفه از جمله اهداف مدیریت آموزش و پرورش در برهه‌ی جدید است و شعار و شعور ما بر این معیارها قرار دارد.

گسترش فضای نقادی، گفتگو، صحبت و تعامل دوطرفه از جمله اهداف مدیریت آموزش و پرورش در برههٔ جدید است و شعار و شعور ما بر این معیار‌ها قرار دارد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان‌ در آستانه گرامیداشت هفته معلم با بیان اینکه امروزه دشمنان ما، دین‌مداری، آزادگی، عقلانیت و اعتدال ما را به شیوه‌های مختلف مورد هدف قرار داده‌اند لذا نقش آموزش و پرورش در زمینهٔ تعلیم و تربیت بسیار حساس است، افزود: ساخت زیربنای آینده کشور بر عهده معلمان است.
محمدحسن قائدی‌ها، ادامه داد: با تعامل برخی از ادارات در خصوص بدهی‌های آموزش و پرورش استان اصفهان وارد مذاکره شده‌ایم وبا ساماندهی بودجه که در دستور کار قرار گرفته است؛ طرح توسعهٔ مشارکت تشکل‌ها با این نهاد می‌تواند در این راستا بسیار موثر باشد.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش چیزی را از مردم مخفی نمی‌کند و دولت در حال حاضر در صدد جبران کسری‌های آموزش و پرورش است بیان داشت: تخصیص بودجه به مدارس استان بر اساس تعداد دانش‌آموزان موجود در هر مدرسه انجام می‌گیرد و به شرایط جغرافیایی، شایسته سالاری و یا تبعیض و مسائل دیگر ربطی ندارد.
وی ادامه داد: اینکه بعضی بگویند فرزند مدیر کل آموزش و پرورش در فلان مدرسه ثبت نام بشود و بقیه نشوند و یا اینکه به فلان مدرسه به دلیل حضور فرزندان کارکنان آموزش و پرورش بودجه بیشتری داده شده است صحیح نیست و من این موضوع را کاملا رد می‌نمایم.
وی گسترش فضای نقادی، گفتگو، صحبت و تعامل دوطرفه از دیگر اهداف مدیریت آموزش و پرورش در برههٔ جدید است گفت: شعار و شعور ما بر این معیار‌ها قرار دارد؛ حتی مقام معظم رهبری نیز تاکید زیادی دارند که مردم در خصوص مسائل آموزش و پرورش در صحنه حضور داشته باشند.
قائدی‌ها، با اشاره به اینکه افزایش مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌های آموزش و پرورش، تقویت مشارکت تشکل‌ها و اجرای کامل قانون مدارس غیردولتی از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش است، افزود: آموزش و پرورش، بدون مشارکت مردم، بی‌شک در اداره خود موفقیت کامل نخواهد داشت لذا توسعه مشارکت‌های عمومی یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان؛ با بیان اینکه در حال حرکت به سمت دو نوبته شدن مدارس هستیم، اظهار داشت: اگر جامعهٔ خیرین و واقفین وارد صحنه نشوند، ما نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم؛ یکی دیگر از شعبه‌های مشارکت نیز، ‌ کمک به اداره مدارس با رضایت والدین است و همگی می‌دانیم که ثواب ساخت و تجهیز مدارس، کمتر از ساختن مساجد نیست.
وی با تاکید بر اینکه به طور قطع، با احداثهر کلاس درس، دری از درهای زندان و اعتیاد بسته می‌شود، تصریح کرد: در سال تحصیلی ۹۳-۹۲، تعداد ۷۴۴ هزار و ۸۵۱ دانش آموز شامل ۳۷۷ هزار و ۴۲۲ پسر و ۳۶۷ هزار و ۴۲۹ دختر در استان اصفهان در حال تحصیل هستند.
قائدی‌ها افزود: تعداد کل کارکنان فرهنگی در سطح استان، ۵۸ هزار و ۲۸۹ نفر شامل ۲۵ هزار و ۵۲۷ مرد و ۳۲ هزار و ۷۶۲ زن است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: بازنگری در ساماندهی نیروی انسانی، بازنگری در ساماندهی فضاهای آموزشی و ساماندهی بودجه از جمله اولویت‌های آموزش و پرورش اصفهان در برهه جدید است.
وی تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای حوزهٔ آموزش و پرورش در دوران بعد از انقلاب دانست و افزود: باید با بکارگیری صحیح مفاد این سند در راستای افزایش کارایی و اثر بخشی فعالیت‌های آموزش و پرورش گام‌های موثری را برداریم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان عزم ملی و مدیریت جهادی را لازمهٔ رسیدن به اهداف والای آموزش و پرورش عنوان کرد و ادامه داد: آموزش و پرورش جز با حمایت و فعالیت‌های جهادگونه تک تک معلمان و مدیران به موفقیت نخواهد رسید.
وی تقویت تشکل‌های وابسته به آموزش و پرورش را لازمه‌ مشارکت همگانی در آموزش و پرورش استان دانست و افزود: در این راستا ضروری است که با استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان، خیرین و واقفین در این تشکل‌ها بسیاری از مشکلات موجود در جامعهٔ آموزش و پروش استان اصفهان را مرتفع کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز