خبرگزاری کار ایران

در همایش سراسری تکریم کارفرمایان کار آفرین تامین اجتماعی استان اصفهان مطرح شد:

سازمان تامین اجتماعی نمونه یک اقتصاد مقاومتی است

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۷۳۹

اگر امروز شاهد فساد اجتماعی، افزایش بیکاری، افزایش طلاق، اعتیاد و نا بهنجاری های اجتماعی و فرهنگی هستیم همه متاثر از نبود کار و امنیت شغلی و اشتغال پایدار است که این وظیفه دولت است زمینه های لازم جهت به حرکت آوردن چرخه تولید را فراهم کند.

رئیس خانه صنعت و معدن ایران و نائب رییس اتاق بازگانی صنایع و معادن استان اصفهان در همایش سراسری تکریم کارفرمایان کار آفرین تامین اجتماعی استان اصفهان که با حضور تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان اصفهان برگزار شد در سخنانی با تقدیر از خدمات سازمان تامین اجتماعی به لحاظ رویکرد جدید خدمت به بیمه شدگان و کارفرمایان گفت: در طی ۸ سال گذشته سازمان تامین اجتماعی شاهد تغییر ۸ مدیر عامل بود که این بزرگ‌ترین ضربه را به صندوق بیمه تامین اجتماعی وارد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، عبدالوهاب سهل آبادی گفت: خوشبختانه مدیران جدید این سازمان با هدف دستیابی به یک سازمان پویا و پاسخگو، اقدامات خوبی را انجام داده که امیدواریم نتیجه آن موجب رونق تولید و حرکت چرخه اقتصاد در کشور باشند.

وی در ادامه به جایگاه اجتماعی کارآفرینان و کارفرمایان اشاره کرد و گفت: ایجاد اشتغال پایدار، حتی یک شغل هنر می‌خواهد و دولت باید دست کارآفرینان و کارفرمایان را بفشارد نه اینکه با وضع قوانین مختلف موجب تعطیلی و رکود تولید را فراهم آورد.

وی افزود: در کشور ما متأسفانه محور برنامه‌های اقتصادی بر پایه درآمد نفت استوار شده که این خود بزرگ‌ترین ضربه را به کشور می‌زند.

وی ادامه داد: اقتصاد، جامعه‌ای پویا و مولد است که بر اساس تولید محوری و ایجاد اشتغال پایدار بنا گذارده شود.

رئیس خانه صنعت و معدن ایران افزود: اگر امروز شاهد فساد اجتماعی، افزایش بیکاری، افزایش طلاق، اعتیاد و نا‌بهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی هستیم همه متاثر از نبود کار و امنیت شغلی و اشتغال پایدار است که این وظیفه دولت است زمینه‌های لازم جهت به حرکت آوردن چرخه تولید را فراهم کند.

وی از نقش بانک‌ها به عنوان ضد بازوی تولید یاد کرد و گفت: متاسفانه بانک‌ها که باید پشتوانه فعالیت‌های تولید و کار آفرینی باشند خود به یک ضد تولید تبدیل شده و امیدواریم که بانک‌ها و موسسات مالی در راستای اهداف مالی خود و حمایت از نیروی کار کوشا باشند.

سهل آبادی در ادامه با اشاره به ارتقای کمی و کیفی خدمات بیمه‌ای و درمانی به بیمه شدگان و کارگران گفت: خوشبختانه تشکل‌های صنفی کارفرمایی و کارگری از فعالیت سازمان تامین اجتماعی در سطح استان و شهرستان‌ها رضایت کامل دارد.

همچنین نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این همایش در سخنانی با اشاره به جایگاه سازمان تامین اجتماعی در ایجاد امنیت و آرامش و رفاه در جامعه به ویژه قشر کارگری گفت: صاحبان اصلی صندوق تامین اجتماعی کارگران و کارفرمایان هستند که سازمان باید در جهت افزایش رضایت بیمه شدگان و ارائه خدمات مطلوب بیمه‌ای و درمانی کوشا باشند.

حسن کامران افزود: سازمان تامین اجتماعی نمونه یک اقتصاد مقاومتی است که بر پایه ارتقاء خدمات با افزایش بهره وری و پاسخگویی و کارآمدی استوار است.

حمید ایروانی دبیر ستاد انتخاب کارفرمایان کار آفرین نمونه استان اصفهان در ادامه این همایش به ابلاغ دستور العمل و نحوه انتخاب کارفرمای کارآفرین بر‌تر در سطح استان اصفهان و در سه سطح اشاره کرد و گفت: در سطح یک کارگاه‌های زیر ۵ نفر که استان اصفهان دارای دوکارگاه منتخب، در سطح دو کارگاه‌های زیر ۵۰ نفر و در سطح سه کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر بررسی شده‌اند.

ایروانی افزود: پس از بررسی‌های نهایی و با نظارت خانه صنعت و معدن استان اصفهان در سطح یک آقایان علیرضا عسکری(شرکت ماشین سازی صنعت) و حسین خادمیان(کارگاه پلاستیک سازی) با اشتغال ۵ نفر و در سطح دو دکتر محمد گوهریان(گز سکه) با اشتغال زایی ۴۶ نفر و در سطح سه آقای خوروش(شرکت فولاد کویر) با اشتغال زایی ۴۱۱ نفر انتخاب شدند که به رسم یادبود با اهداء لوح یادبود و هدایای ارزنده‌ای از آن تقدیر و تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز