خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان:

ارائه آمار دقیق عاملی برای توسعه کشورهاست

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۲۱۲

برای برنامه ریزی در راستای سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور، نیازمند آمارهای دقیق و درست است.

استاندار اصفهان در دیدار با استپان مناتساکانیان رئیس اداره‌ی ملی خدمات آمار کشور ارمنستان اظهار داشت: ارائه آمار دقیق عاملی برای توسعه کشور هاست.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ رسول زرگرپور افزود: مرکز آمار ایران به دلیل برخورداری از توانمندی‌های علمی در خصوص تهیه آمار درست و دقیق آماده هر گونه همکاری با کشور دوست و برادرارمنستان می باشد.

زرگرپور با بیان اینکه ما در جمهوری اسلامی ایران درخصوص برنامه ریزی در ابعاد مختلف تجارب خوبی داریم، اظهار داشت: در راستای برنامه ریزی برای برنامه های سند چشم انداز ۲۰ ساله، نیازمند آمارهای دقیق و درست هستیم.

وی با بیان اینکه دفتر آمار و اطلاعات اصفهان یکی از بهترین هاست و در سال گذشته رتبه اول را در بین ۳۱ استان کشور کسب کرده است اذعان داشت: از سال گذشته تاکنون تعدادی از کارکنان آمار کشور ارمنستان با حضور در ایران آموزش‌های لازم درخصوص آمار را فرا گرفتند.

رئیس خدمات آمار ارمنستان نیز در این دیدار از جمهوری اسلامی و بالاخص استان اصفهان به دلیل برخورداری از دانش فنی، تجربیات عملی وجامعه آماری دقیق و متقن تجلیل نمود و خواستار انتقال تجربیات استان اصفهان به کشور ارمنستان در این خصوص شد.

استپان مناتساکانیان با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری میان مرکز آمار جمهوری اسلامی ایران با ارمنستان در سال گذشته گفت: بر اساس این تفاهم نامه، مقرر شد دو کشور تجربیات و اطلاعات خود را در بخش آمار و نحوه آمارگیری در اختیار یکدیگر قرار دهند.

وی هدف از سفر خود به اصفهان را آشنایی با فعالیت های علمی ایران در بخش آمار و استفاده از تجربیات این کشور درباره نحوه آمارگیری و همچنین پیگیری مفاد این تفاهم نامه عنوان کرد.

رئیس خدمات آمار ارمنستان با بیان اینکه تمام ایران در اصفهان جمع شده است، گفت: بهترین فرهنگ در کل جهان را در اصفهان مشاهده کردم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز