خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان:

الگوی درست مصرف آب از دستگاه‌های اجرایی شروع شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۸۲۷

وقوع خشکسالی های متوالی و عدم جاری بودن زاینده رود منجر به کاهش آبدهی چاههای فلمن در سطح استان شده است بطوری که ظرفیت چاههای فلمن از۳ هزار لیتر در ثانیه هم اکنون به ۱۵۰ الی ۲۰۰ لیتر در ثانیه رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در تابستان سال جاری آب شرب تخصیصی ۱۱ مترمکعب در ثانیه است در حالیکه میانگین مصرف ۵/۱۴ الی ۱۵ مترمکعب در ثانیه است، بنابراین صرفه جویی ۲۵ الی ۳۰ درصد تمام مشترکین ضروری به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، هاشم امینی اظهار داشت: در سال‌های اخیر وقوع خشکسالی‌های متوالی و به‌دنبال آن عدم جاری بودن زاینده رود منجر به کاهش آبدهی چاههای فلمن در سطح استان شده است. ظرفیت چاه‌های فلمن که ۳ هزار لیتر در ثانیه بوده هم اکنون به ۱۵۰ الی ۲۰۰ لیتر در ثانیه رسیده است.

وی در تابستان دسترسی پایدار به آب شرب را مستلزم مصرف بهینه آب دانست و گفت: در حال حاضر متوسط مصرف آب هر اصفهانی در شبانه روز در بخش خانگی ۱۶۰ لیتر است در حالیکه این رقم به ۱۲۰ لیتر باید برسد. این درحالیست که هم اکنون ۲۲ درصد از آب شرب در بخش غیرخانگی مصرف می‌شود بنابراین دستگاه‌ها، نهاد‌ها و شرکت‌ها هم باید در مصرف آب صرفه جویی لازم را به خرج دهند چرا که در حال حاضر برخی از سازمان‌ها و دستگاه‌ها جزء پرمصرف‌ترین مشترکین به شمار می‌آیند و باید در شرایط کم آبی مصرف بهینه آب در سازمان‌ها و شرکت‌ها نهادینه شود و در صرفه جویی ۳۰ درصدی آب در فصل تابستان پیش قدم باشند.

امینی با تأکید بر اینکه دستگاه‌ها و شرکت‌ها مصرف بهینه آب را جدی بگیرند بیان داشت: دستگاه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌ها باید با اعمال تدابیری در صدد مصرف بهینه آب باشند و در این راستا می‌توان با استفاده از تجهیزات و دستگاه‌های کاهنده در مصرف بهینه آب صرفه جویی نمود به عنوان مثال استفاده از ابزار‌ها و تجهیزات کاهنده ۴۵ تا ۵۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌شود و این تجهیزات نقش بسزایی در مصرف بهینه آب دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: مطالعه رفتار مصرفی مشترکین در سال ۹۲ نشان می‌دهد مصرف ۶۲ درصد مشترکین در حد الگوی مصرف و ۳۸ درصد بیش از الگوی مصرف است.

وی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان درنظر دارد به منظور توزیع عادلانه آب در فصل تابستان با پایش مشترکین پرمصرف به این مهم دست یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز