خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان تاکید کرد:

پیشرفت‌های دانشگاه صنعتی اصفهان در پژوهش‌های عرضه محور قابل توجه است

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۹۰۲

به برکت تلاش و همّت اهل علم، امروز اصطلاحاتی چون اقتصاد دانش بنیان، سیاست دانش بنیان و حتی دولت دانش بنیان در کشور رایج است که این فضا بعنوان غلبه گفتمان علمی امروز در کشور مطرح است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان؛ در سومین کنفرانس ملی فیزیولوژی گیاهی ایران که نیمه اردیبهشت ماه در تالار شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کار کرد، با ابراز خرسندی از غلبه گفتمان علمی به‌عنوان گفتمان مسلط امروز در کشور گفت: به برکت تلاش و همّت اهل علم، امروز اصطلاحاتی چون اقتصاد دانش بنیان، سیاست دانش بنیان و حتی دولت دانش بنیان در کشور رایج است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سید محمود مدرس هاشمی با بیان اینکه دانشگاهیان در صف اول این رویداد بزرگ قرار دارند تصریح کرد: این گفتمان غالب سبب ایجاد مسئولیت بیشتر جامعه دانشگاهی نسبت به سایر اقشار می‌شود.

وی افزود: مجموعه‌هایی که در حوزه علم و فناوری کشور بیش از دیگران تأثیرگذار بوده‌اند، در این مقوله ایفای نقش بیشتری خواهند داشت و در این بین اصفهان به دلیل پیشینه علمی و صنعتی خود، وظیفه سنگینی را برعهده دارد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به سوابق، خدمات و دستاوردهای این دانشگاه بعنوان یکی از دانشگاه‌های بر‌تر کشور تصریح کرد: پیشرفت‌ها و دستاوردهای گوناگون دانشگاه صنعتی اصفهان و نیز کسب عناوین بر‌تر در رتبه بندی‌های ملی و بین المللی، بیانگر رشد و بالندگی این دانشگاه در عرصه‌های گوناگون به ویژه پژوهش‌های عرضه محور است.

وی بخش کشاورزی را از حوزه‌های فعال در دانشگاه صنعتی اصفهان دانست و افزود: دانشکده کشاورزی این دانشگاه بعنوان بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین دانشکده دانشگاه صنعتی اصفهان، دارای سوابق درخشانی است که برای فعالیت‌های آتی در این حوزه امید بخش خواهد بود.

رئیس انجمن فیزیولوژی گیاهی ایران نیز در این مراسم با اشاره به گذشت شش سال از تأسیس این انجمن گفت: علی رغم محدودیت منابع، تاکنون سه کنفرانس ملی و چندین کارگاه آموزشی با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشکده کشاورزی این دانشگاه برگزار شده است.

پرویز احسان‌زاده به انتشار مجله «فرآیند و کارکرد گیاهی» توسط این انجمن اشاره و ابراز امیدواری کرد تا با همکاری بیش از پیش محققان و صاحب نظران این رشته و مساعدت مسئولین دانشگاه صنعتی اصفهان، زمینه لازم به منظور انتشار نسخه انگلیسی این مجله فراهم گردد.

در ادامه این مراسم دبیرعلمی سومین کنفرانس ملی فیزیولوژی گیاهی ایران با اشاره به استقبال خوب محققان این زمینه علمی از کنفرانس سوم، از پذیرش ۳۱۵ مقاله در این کنفرانس خبر داد.

منصور شریعتی اضافه کرد: از میان مقالات پذیرفته شده، ۲۲ مقاله بصورت سخنرانی و سایر مقالات در قالب پوستر ارائه خواهد شد.

فیزیولوژی گیاهی(اعم از سطوح ملکولی، سلولی و گیاهی)، فیزیولوژی گیاهان زراعی، باغی، مرتعی و جنگلی(اعم از محیط، مزرعه و کنترل شده) و فیزیولوژی تنش‌های محیطی(اعم از ملکولی، سلولی و گیاهی) محورهای اصلی سومین کنفرانس ملی فیزیولوژی گیاهی ایران را تشکیل می‌دهد.

شایان ذکر است: سومین کنفرانس ملی فیزیولوژی گیاهی به همت انجمن فیزیولوژی گیاهی ایران و دانشگاه صنعتی اصفهان تا ۱۹ اردیبهشت ماه در این دانشگاه برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز