خبرگزاری کار ایران

امام جمعه اصفهان تاکید کرد:

صرفه‌جویی بزرگترین خدمت به اقتصاد کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۷۱۱

سرعت بخشیدن به کارها مهم ترین خدمتی است که شرکت مخابرات می‌تواند برای رونق بخشیدن به اقتصاد کشور انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان همزمان با هفته ارتباطات در دیدار مدیر عامل، اعضای هیأت مدیره، معاونین و رؤسای برخی شهرستان‌های استان به نقش آفرینی مخابرات در تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: سرعت بخشیدن به کار‌ها مهم‌ترین خدمتی است که شرکت مخابرات می‌تواند برای رونق بخشیدن به اقتصاد کشور انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد اظهار داشت: وسائل ارتباط جمعی و تکنولوژی همچون نعمت‌های خداوند دو بعد دارند، هم می‌شود از آن‌ها در راه درست و در جهت پیشرفت و هم در جهت نادرست استفاده کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بر ایجاد فرهنگ استفاده صحیح از تکنولوژی تأکید کرد و گفت: همانطور که استفاده از ماهواره و اینترنت آسیب‌های فراوان دارد، بیش از آن می‌تواند در جهت خدمت به کشور و ترویج اسلام از آن بهره برد.

وی افزود: روزی انتقال یک جلد از کتاب الغدیر به عربستان جزء محالات بود اما اینک با بهره بردن از فضای مجازی و اینترنت یک جوان عربستانی می‌تواند به راحتی همه کتاب را در اختیار داشته باشد لذا تکنولوژی روز یک فرصت برای نشر معارف اسلام و اهل بیت(علیهم السلام) است.

وی گفت: حضرت نوح(علیه السلام) با اینکه ۹۵۰ سال پیامبر بودند شاید ۹۵۰ نفر یار هم نداشتند اما حضرت رسول(صلی الله علیه و آله) در سال هشتم هجری با ۱۲۰ هزار نفر حج به جا آوردند و همچنین تعداد یاران امام خمینی(ره) بیش از همه انبیا بود و همه این‌ها به دلیل این است که مردم با کامل‌تر شدن عقلشان قابلیت هدایت بیشتری پیدا کردند.

وی به پیش بینی تکنولوژی امروز توسط ائمه معصومین(علیهم السلام) اشاره و تصریح کرد: اهل سنت در روایتی از حضرت علی(علیه السلام) نقل می‌کنند که زمانی می‌رسد که فردی در مشرق زمین، شخص دیگری که در مغرب است را می‌بیند و به زبان خودش با او صحبت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان اظهار داشت: اینترنت و ماهواره مانند غذایی است که سالم و فاسد آن در هم است لذا نمی‌شود غذا را در اختیار بچه قرار دهیم و بگوییم او خودش سالم و فاسد را تشخیص می‌دهد، همانطور که خانواده‌ها برای غذای جسم فرزندان خود دقت می‌کنند باید بر استفاده آن‌ها از اینترنت و تکنولوژی‌های نوین نیز نظارت داشته باشند.

وی صرفه جویی در وقت را نیز خدمتی بزرگ به اقتصاد کشور دانست و گفت: اینجای تأسف دارد که ساعت مفید کار کارمندان ایران کمتر از نیم ساعت اعلام می‌شود لذا کارمندان اگر خود را ملزم بدانند که در برابر ساعتی که حقوق دریافت می‌کنند، کار انجام دهند، قطعا بسیاری از مشکلات کشور مرتفع خواهد شد.

آیت الله طباطبایی یکی از مهم‌ترین کار‌ها در جهت کمک به فرهنگ و اقتصاد کشور را اصلاح سبک زندگی اعلام کرد و گفت: درست خرج کردن یکی از ارکان اقتصاد کشور است که با جلوگیری از ریخت و پاش و اسراف به بهانه‌های مختلف و اصلاح سبک زندگی قدم‌های مؤثری در این زمینه برداشته‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز