خبرگزاری کار ایران

رییس شورای اسلامی شهر میمه تاکید کرد:

تخریب قنات وزوان صحت ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۸۵۸

قنات شهر وزوان در سازمان میراثفرهنگی در لیست ثبت آثار ملی قراردارد و تا این زمان موضوع ثبت در فهرست آثار یونسکو ادعایی غیر واقعی است که متاسفانه افراد غیرمرتبط با توجه به کمبود اطلاعات مسئولین از آن استفاده ابزاری کرده و تشنج در منطقه را به اوج رسانده‌اند که امید داریم مسئولین مربوط با شفاف سازی فضای موجود را مدیریت کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر میمه، در پی پخش تخریب قنات وزوان از توابع بخش میمه اظهار داشت: اعتراض کشاورزان میمه مبنی بر تجاوز به زمین‌های زراعی آنان و حفر غیرقانونی چاه از سوی شورای کشاورزی شهر وزوان، در فروردین ماه امسال به شورای اسلامی شهر میمه رسید که پیگیری‌های صورت گرفته از سوی شورای شهر و شورای کشاورزی موید این مطلب است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رضا اسد افزود: موضوع جاده سازی با خاک ریزی و تخریب زمین‌های زراعی و حفر چاه غیرقانونی به مقامات ذی ربط گزارش سد و جهاد سازندگی بخش میمه با اعزام کار‌شناس موضوع را بررسی، و در گزارش ۱۸ فروردین ماه حفر چاه در اراضی زراعی و تبدیل زمین‌های زراعی با گریدر به جاده را تایید و در ۲۷ فروردین به جهاد شهرستان شهین شهرومیمه اعلام کرد. در همین راستا کار‌شناسان آب منطقه‌ای استان اصفهان نیز با حضور در محل، حفر چاه در زمین زراعی واقع در حریم شهر میمه را مشاهده و گزارش تخلف را به مقامات مسئول ارجاع دادند.

وی تاکید کرد: در بخش مذهبی و سنتی میمه توجه به آب و نان به عنوان نعمت‌های خدادادی از قداست‌های خاصی برخوردار است. لذا با توجه به قرار داشتن قنات و بند زیرزمینی آن در حریم شهر میمه موضوع تجاوز به حریم تحت پوشش جادهٔ گردشگری به رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارجاع شد.

اسد ادامه داد: با توجه به جایگاه قانونی حریم شهر و وظیفه حفاظتی شهرداری از این حریم هرگونه اقدامی در حریم شهر باید با هماهنگی و موافقت شهرداری صاحب حریم انجام گیرد که در تمام مدت این پیگیری‌های قانونی، کشاورزان که حقوق حقهٔ خویش را در معرض تهدید می‌دیدند، به کرات به مسئولین شهر مراجعه و به ویژه از شورای شهر انتظار رسیدگی را داشته‌اند و با تجمع در بخشداری خواستار رفع آثار تجاوز از زمین‌های کشاورزی شدند.

وی در ادامه با اشاره به وظیفه قانونی شورای اسلامی شهر افزود: شورای اسلامی شهر میمه نیز به عنوان نمایندهٔ قانونی مردم از مسئولین جهاد کشاورزی استان، سازمان میراثفرهنگی، سازمان آب منطقه‌ای و دیگر نهادهای ذی ربط انتظار دارد که طبق مقررات نسبت به احقاق حقوق مردم اقدام نمایند.

رئیس شورای اسلامی شهر میمه نسبت به انجام فضاسازی‌های رسانه‌ای مبنی بر تخریب قنات وزوان اظهار تاسف کرد و گفت: قنات شهر وزوان در سازمان میراثفرهنگی در لیست ثبت آثار ملی قراردارد و تا این زمان موضوع ثبت در فهرست آثار یونسکو ادعایی غیر واقعی است که متاسفانه افراد غیرمرتبط با توجه به کمبود اطلاعات مسئولین از آن استفاده ابزاری کرده و تشنج در منطقه را به اوج رسانده‌اند که امید داریم مسئولین مربوط با شفاف سازی فضای موجود را مدیریت کنند.

رییس شورای اسلامی شهر میمه گفت: لازم به توضیح است که قنات شهر وزوان به طول ۱۸۰۰ متر در حریم استحفاظی و محدوده خدماتی شهر میمه قرار دارد و به عنوان تامین معیشت مردم شهر وزوان همواره مورد عنایت و توجه مردم و مسئولین بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز