خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان در جمع میدران شرکت مخابرات تاکید کرد:

با اجرای برنامه های کاربردی باید برای تحقق دولت صد دردرصد الکترونیک تلاش کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۹۴۸

شرکت مخابرات یکی از رکن های اصلی ایجاد کریدورعلم و فناوری در اصفهان است و باید تلاش کند تا رتبه ی اول را دراین شهرک بدست اورد.

استاندار اصفهان اظهار داشت: اجرای حذف کد شهرستانها، افزایش پهنای باند و بهره برداری از سیستم تلفن همراه نسل سوم(تصویری) می تواند خبرهای خوشی برای شهروندان اصفهانی باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور، در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره و مدیران ستادی شرکت مخابرات که به مناسبت روز جهانی فناوری اطلاعات و ارتباطات صورت گرفت، ضمن تبریک این روز گفت: یکی از اهداف نامگذاری این روز یادآوری و تجلیل از خدمات ارائه شده از سوی خادمان این بخش است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی گفت: تحقق شعار " باند پهن برای توسعه پایدار " یکی از اولویت ها در سطح بین الملل است و باید جهت گیری ها در سال جدید بر این اساس صورت گیرد.

زرگرپور، ارتباطات را نیاز حیاتی برای کشور عنوان کرد و افزود: ارتباطات نقش اساسی را در توسعه پایدار کشور خواهد داشت. این رتبه در شأن مردم و کشور ایران نمی باشد و شعار امسال سبب خواهد شد که جهش بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان توانسته منتخب کشور در زمینه ی خدمات تلفن ثابت باشد، افزود: این استان دارای ظرفیت های فکری و تجهیزات قوی در این زمینه است و انتظار این است که در مقوله های مختلف رده های اول و دوم را داشته باشد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه از ابتدای شهریورماه نسل سوم تلفن همراه در ۴ شهر به صورت آزمایشی به بهره برداری خواهد رسید، گفت: این تکنولوژی در مهر ماه سال جاری در همه ی شهرها به بهره برداری خواهد رسید و همه ی مردم استان می توانند از تکنولوژی تماس تصویری استفاده کنند.

زرگرپور از افزایش پهنای باند اینترنت در استان خبر داد و افزود: این رویداد خبر خوشی برای شهروندان خواهد بود. آماده شدن زیرساخت های پهنای باند به گونه ای که تا ۱۰ سال آینده بی نیاز از ارتقاء باشیم کار بزرگ و افتخاری برای استان خواهد بود.

استاندار اصفهان به اجرای طرح یکسان سازی و حذف کد تلفن های ثابت استان اشاره کرد و اظهار داشت: این امر در کاهش هزینه‌های مکالمات داخلی استان تاثیر گذار خواهد بود. متاسفانه هنوز در برخی از نقاط و جاده های استان اختلالاتی در شبکه ی تلفن همراه مشاهده می شود که باید مسئولین امر در راستای برطرف نمودن این مشکل اقدام کنند.

استاندار اصفهان بر لزوم شفاف سازی در خصوص اثرات ارتعاشات سیستم های مخابراتی برای شهروندان تاکید کرد و افزود: باید با برگزاری کنفرانس علمی نتایج این پژوهش ها به مردم اطلاع داده شود.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور در سخنان خود تاکید زیادی بر دولت ۱۰۰ درصد الکترونیک داشته اند، افزود: باید با کمک بخش IT و اجرای برنامه های کاربردی در این زمینه و همچنین با هماهنگی دستگاه ها برای تحقق و عملی نمودن این مهم گام برداریم.

استاندار اصفهان تحقق دولت الکترونیک را در کاهش آلودگی هوا؛ افزایش سرعت در ارائه خدمات به مردم و توسعه ی پایدار بسیار مهم عنوان کرد و افزود: مشکلی و محدودیتی در خصوص توسعه ی خدمات الکترونیک در استان وجود ندارد و نباید مانعی برای توسعه این بخش وجود داشته باشد.

وی با اشاره به ایجاد کریدور علم و فناوری در اصفهان، گفت: شرکت مخابرات یکی از رکن های اصلی این کریدور خواهد بود و باید رتبه ی اول را در آن شهرک داشته باشد، همچنین شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از شهرک های نمونه در کشور است و شرکت های دانش بنیان مخابرات باید در آن جا حرف اول را بزنند و حضور فعالتری داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز