خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان اعلام کرد:

خسارت کشاورزان منطقه شمال اصفهان پرداخت خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۱۴۱

نبود مدیریت یکپارچه و مصرف زیاد آب در بالادست، یکی از عوامل بی آبی در پایین دست این حوضه ی آبریز زاینده رود است

استاندار اصفهان در دیدار با حسینعلی حاجی دلیگانی نمایندهٔ مردم شاهین شهر، می‌مه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان برخوار و تعدادی از کشاورزان شمال اصفهان که به منظور حل مشکلات سیستم بانکی و کم آبی صورت گرفت، گفت: مسائل و مشکلات کشاورزان از سوی مدیریت استان پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ رسول زرگرپور با بیان اینکه حق آبه‌ها، سهم آبه‌ها و حق اشتراکی‌ها در شورای عالی آب به تصویب رسیده است، اذعان داشت: این امر از مطالبات کشاورزان بود که در این شورا به تصویب رسید.

وی تاکید کرد: در ابتدا باید حقوق کشاورزان احصا و سپس تثبیت شود و قدم‌های بعدی بدون در نظر گرفتن این موارد مثمر ثمر نخواهد بود.

زرگرپور با بیان اینکه وزارت نیرو باید در خصوص اجرای هرچه سریع‌تر طرح جامع احیای حوضهٔ آبریز زاینده رود اقدام کند، افزود: متاسفانه نبود مدیریت یکپارچه و مصرف زیاد آب در بالادست، یکی از عوامل بی‌آبی در پایین دست این حوضهٔ آبریز است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: همهٔ تلاش مدیریت استان بر این است که مشکلات بانکی و موضوع خشکسالی منطقه مخصوصاً کشاورزانی که به دلیل خشکسالی به مناطق دیگر استان و یا حتی استانهای دیگر مهاجرت نموده‌اند برطرف شود.

زرگرپور با اشاره به مشکلات بانکی کشاورزان مهاجر، اظهار داشت: استمهال وام‌های اجرای آبیاری مکانیزه کشاورزان این منطقه که با مشکل خشکسالی روبرو شده‌اند از سوی مدیریت استان پیگیری خواهد شد.

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: خسارت مربوط به کشاورزان منطقه برآورد و به آنان پرداخت خواهد شد.

گفتنی است در این جلسه نمایندهٔ مردم شاهین شهر، می‌مه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان برخوار و همچنین تعدادی از کشاورزان نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز